Katarzyna Kostrzewska | Malarstwo Modiglianiego, który za życia nie odniósł większych sukcesów artystycznych, to wgląd w życiorysy wszystkich najważniejszych postaci paryskiej bohemy dwóch pierwszych dziesięcioleci XX w.
Moje włoskie oczy nie mogą przyzwyczaić się do świateł Paryża. Cóż za wszechogarniające światło. Nie jesteś w stanie sobie wyobrazić tych wszystkich tematów, które widzę w fiolecie, głębokim pomarańczu i ochrze” – pisał z entuzjazmem 21-letni artysta z Livorno po przyjeździe do
artystycznej stolicy świata. Był rok 1906 i przed włoskim malarzem z żydowskimi korzeniami świat stał otworem.
Źródło: DoRzeczy.pl
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.