Badanie przeprowadził dom mediowy UM (grupa IPG Mediabrands). Pomysł repolonizacji najchętniej popierają osoby aktywne zawodowo (63 proc.) i osoby w wieku 42-51 lat (68 proc.), a także studenci (50,5 proc.) i emeryci (58 proc.). Wśród zwolenników rządu za repolonizacją mediów opowiada się aż 78,5 proc.
Inicjatywa ograniczenia udziału zagranicznego kapitału na polskim rynku medialnym najbardziej nie podoba się osobom dobrze sytuowanym i zadowolonym ze swojej sytuacji materialnej. W tej grupie pomysł PiS popiera 42 proc. Z kolei w małych miastach jest więcej przeciwników repolonizacji (52 proc.) niż zwolenników (48 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone na panelu Ariadna metodą CAWI w dniach 24-28 marca 2017 roku na ogólnopolskiej próbie 1044 pełnoletnich osób.
Politycy PiS od dawna mówią o problemie zagranicznego kapitału w polskich mediach. Obecnie większość rynku prasy w Polsce kontrolują wydawnictwa niemieckie. Teraz sejmowe prace nad ustawą repolonizującą media mają gwałtownie przyśpieszyć. Prawdopodobnie projekt trafi do parlamentu jeszcze przed wakacjami.