Konkurs polega na wymyśleniu przez uczestników działań promujących bądź wzmacniających instytucję rodziny. Mogą to być np. projekty promujące rodzicielstwo w mediach społecznościowych, a także plakaty, filmy, spoty. Mają one nieść ze sobą realne wsparcie tych wartości oraz ukazywać pozytywny wizerunek rodziny. Twórcy najlepszych pomysłów otrzymają nagrody pieniężne: pierwsze miejsce - 4000 zł, drugie miejsce - 3000 zł, trzecie miejsce 2000 zł oraz dwa wyróżnienia po 500 zł każde. Laureaci zostaną przeszkoleni w zakresie fundraisingu, a ich projekty zrealizowane we współpracy z Fundacją.
- Zależy nam na dotarciu z prorodzinnym przekazem do młodzieży. Młodzi ludzie wiedzą najlepiej jak komunikować się ze swoimi rówieśnikami - mówi Katarzyna Zych, prezes Fundacji Rodzina Blisko - Sytuacja demograficzna w naszym kraju jest dramatyczna. Zaangażowanie młodzieży w działania prorodzinne to nadzieja na zmianę, jakiej potrzebuje Polska.
Współczynnik dzietności wyniósł w 2020 roku 1,378 - jest to najniższy wynik od 2016 roku. Podjęcie zdecydowanych działań promujących wartości rodzinne wśród młodzieży jest niezbędne dla poprawy sytuacji demograficznej w Polsce.
Nabór projektów trwa do 31 października 2021 roku. Szczegółowe informacje na temat konkursu można znaleźć na stronie internetowej rodzinablisko.pl/konkurs oraz na stronie wydarzenia w portalu Facebook.