Narzucanie tematu dyskusji, prowadzenie własnej narracji w sieci to od miesięcy idée fixe Platformy Obywatelskiej – ugrupowania, którego posłowie i aktywiści licznie udzielają się w głównych kanałach komunikacyjnych w mediach społecznościowych: na Twitterze i Facebooku. Postulaty dotyczące takich działań w sieci – jako jednych z głównych działań partii – sformułowano nawet podczas ubiegłorocznej konwencji PO w Gdańsku. Od dłuższego czasu opozycja ma z tym jednak problem, oddając pole internetowych bitew wyborcom szeroko pojętej prawicy. (...)
Gwoździem do trumny okazały się wyjazd lidera Nowoczesnej Ryszarda Petru w towarzystwie posłanki Joanny Schmidt w tajemniczą podróż i wyciek rachunków wystawianych KOD przez firmę Kijowskich. Sympatycy opozycji nie znaleźli sposobu na narzucenie własnej narracji dotyczącej tych wydarzeń.
Sprawa wyjazdu Petru po prawej stronie Internetu skutkowała setkami memów i dziesiątkami tysięcy komentarzy. Zainteresowanie domniemanym romansem lidera Nowoczesnej i poznańskiej posłanki w mediach społecznościowych dwukrotnie przebiło zainteresowanie sprawą okupacji Sejmu. (...)
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.