AliExpress konkurencją InPostu? Nowa inwestycja chińskiego giganta

AliExpress konkurencją InPostu? Nowa inwestycja chińskiego giganta

Dodano: 9
Strona internetowa AliExpress, zdjęcie ilustracyjne
Strona internetowa AliExpress, zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Marco Verch, CC BY 2.0, ccnull.de
Chiński potentat handlowy AliExpress może stać się niebawem poważną konkurencją dla polskiego InPostu. Właśnie rusza z nową inwestycją.

AliExpress ma bardzo ambitne plany w stosunku do europejskiego rynku. Intensywnie rozwija się m.in. w Polsce. Teraz gigant sprzedażowy zamierza ułatwić klientom odbiór przesyłek, a tempo przedsięwzięcia jest naprawdę ekspresowe.

Pierwsze maszyny do odbioru paczek AliExpress pojawiły się już w stolicy. Automaty przypominają paczkomaty InPost jedynie kształtem. Urządzenia AliExpress mają kolor niebieski i są mniejsze.

Wprowadzając na rynek własne paczkomaty firma na ma celu skrócenie czasu oczekiwania na przesyłki z Chin oraz obniżenie kosztów transportu. Do tej pory partnerem logistycznym AliExpress był InPost. Podmioty współpracowały ze sobą od końca 2019 r.

8 tys. paczkomatów do końca 2022 r.

AliExpress planuje postawić w Warszawie 300 własnych automatów do odbierania przesyłek. Za niecały rok w naszym kraju ma być już 8 tys. paczkomatów sprzedażowego giganta.

Chińska spółka poszukuje obecnie gruntów i powierzchni, na których mogłaby ustawić swoje paczkomaty. W centrum jej zainteresowania znajdują się wolne przestrzenie zlokalizowane w pobliżu dużych osiedli, galerii handlowych, punktów usługowych, a także na terenie parkingów i stacji benzynowych.

AliExpress w Polsce

AliExpress to chiński serwis sprzedażowy, który zadebiutował w 2010 r. Wirtualne Media donoszą, że z platformy korzysta ponad 720 mln użytkowników miesięcznie. W 2018 r. roczny zysk właściciela AliExpress – koncernu Alibaba wynosił ponad 11,95 mld dolarów.

Jak podaje "Puls Biznesu", AliExpress jest internetowym portalem sprzedażowym, który odgrywa największą rolę na polskim rynku. Zakupy robi tam ponad 5 mln Polaków. Gary Topp, szef AliExpress w Europie Środkowej i Wschodniej, przyznał, że w czasie epidemii klienci wykazują zwiększone zainteresowanie produktami z kategorii wyposażenie i wystrój domu. Wyjątkową popularnością cieszą się także urządzenia do sprzątania, ekspresy do kawy oraz rzecz jasna środki ochronne takie jak maseczki czy rękawiczki.

Czytaj też:
"Największa polska inwestycja prywatna za granicą". InPost przejmie francuskiego potentata?

Źródło: biznesinfo.pl/ wiadomoscihandlowe.pl/ pb.pl
 9
Czytaj także