Poczta Polska rozpoczęła prace nad nową aplikacją

Poczta Polska rozpoczęła prace nad nową aplikacją

Dodano: 
Placówka Poczty Polskiej, zdjęcie ilustracyjne
Placówka Poczty Polskiej, zdjęcie ilustracyjne Źródło:PAP / Albert Zawada
Poczta Polska rozpoczęła prace nad aplikacją mobilną dla klientów do zarządzania przesyłkami.

Narodowy operator pocztowy podpisał umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego aplikację mobilną na smartfony oraz, dla osób korzystających z komputerów, dostęp do dedykowanego panelu klienta.

Celem zwiększenie szybkości doręczeń

Prace nad nową aplikacją Poczty Polskiej są w fazie początkowej. W ubiegłym miesiącu Poczta zleciła opracowanie nowego systemu informatycznego, który będzie służył do zarządzania procesami logistycznymi. Celem wprowadzenia oprogramowania ma być optymalizacja procesów transportowo-logistycznych, co z kolei ma dać efekt w postaci przyśpieszenia realizacji doręczeń przesyłek do klientów oraz przełożyć się na oszczędność surowców.

W skład oprogramowania wejdzie aplikacja mobilna na urządzenia przenośne oraz dwa panele: centralny i klienta, skierowane dla tych, którzy będą chcieli skorzystać z nowych funkcji za pomocą komputerów.

Kompleksowa obsługa

"Poczta Polska deklaruje, że nowy software umożliwi przygotowanie kompleksowej obsługi przesyłek KEP (kurierskich, paczkowych i ekspresowych) począwszy od nadania, po śledzenie jej drogi, kończąc na odbiorze w automatach paczkowych. Ponadto klienci zyskają możliwość szybkiego wyszukania placówek pocztowych, skrzynek oraz punktów partnerskich, a docelowo – także realizację e-usług" – przekazał portal Wiadomości Handlowe.

Poczta na przestrzeni najbliższych 3 lat planuje przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje w automatyzację i informatyzację. Najważniejszymi kierunkami rozwoju Poczty w tym zakresie należą przesyłki kurierskie.

Czytaj też:
Oszuści znaleźli nowy sposób. Ostrzeżenie Poczty Polskiej

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl
Czytaj także