Jak wypromować biznes w sieci ‒ e-marketing z 1stplace
Artykuł sponsorowany

Jak wypromować biznes w sieci ‒ e-marketing z 1stplace

Dodano: 
Promowanie biznesu w-sieci - e-marketing z 1stplace
Promowanie biznesu w-sieci - e-marketing z 1stplaceŹródło:Materiały partnera
Jak wypromować biznes w internecie? Co zrobić, by zyski szły w górę niczym rakieta? Jak stać się gigantem w branży? To trudne pytania, które zadają sobie przedsiębiorcy działający w wielu branżach. Oczywiście trzeba mieć plan, dbać o klientów i świadczyć wysokiej jakości usługi. Czy to wystarczy? Niestety nie! Klienci muszą dowiedzieć się o istnieniu naszej firmy i znaleźć naszą ofertę. Tutaj kłania się e-marketing. Od czego zacząć? Na jakie rozwiązania i kiedy się zdecydować? Zachęcamy do lektury!

Dlaczego warto inwestować w e-marketing?

Na początek kilka słów o tym, dlaczego warto inwestować w działania z zakresu e-marketingu. Zwiększenie widoczności w internecie ‒ w płatnych i bezpłatnych wynikach wyszukiwania, publikacja wpisów w mediach społecznościowych to droga do:

  • zwiększenia rozpoznawalności
  • budowy społeczności wokół marki
  • wizerunku eksperta w branży
  • uzyskania przewagi nad konkurencją
  • pomnożenia współczynnika konwersji, w tym zysków.

Użytkownicy, którzy dopiero rozważają zakup jakiegoś produktu, jak i Ci, którzy są zdecydowani na konkretny zakup, korzystają z wyszukiwarki Google. W okno wyszukiwania wpisywane są różnego typu zapytania, frazy, nazwy artykułów. Szukający zapoznają się jednak wyłącznie z wynikami z TOP10. Domeny, których tam nie ma, tracą klientów ‒ praktycznie nikt nie przeklikuje się na drugą stronę wyników wyszukiwania.

Dobrze więc zacząć działać jak najszybciej i jak najszybciej cieszyć się z efektów.

Nowoczesna witryna internetowa, czyli fundament działań

Od czego zacząć działania z zakresu e-marketingu? Fundamentem jest nowoczesna, funkcjonalna witryna. Bez względu na to czy prowadzisz sklep internetowy, czy działasz w branży usługowej, Twoja witryna musi być zachęcająca dla użytkowników.

Należy więc zadbać o nowoczesny design, intuicyjną ścieżkę zakupową, przemyślaną strukturę ‒ użytkownicy powinni bez najmniejszych problemów poruszać się w obrębie strony. Dużym ułatwieniem, a w dzisiejszych czasach już praktycznie koniecznością, są funkcjonalności, między innymi wyszukiwarka wewnętrzna, formularz kontaktowy, integracja z portalami zewnętrznymi. Witryna powinna być także zoptymalizowana pod kątem SEO.

Pozycjonowanie vs. PPC ‒ co wybrać?

Promowanie biznesu w-sieci - e-marketing z 1stplace

Kolejny krok to działania zwiększające widoczność witryny w sieci. Wśród najczęstszych wyborów wymienić możemy pozycjonowanie oraz kampanie płatne: Google & FB Ads. Poniżej najistotniejsze informacje na temat obu procesów.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to długofalowy proces, mający na celu uzyskanie wartościowego ruchu z organicznych, czyli bezpłatnych wyników wyszukiwania. Na efekty pozycjonowania musimy poczekać kilka miesięcy, będą to jednak efekty, które nie znikną z dnia na dzień i, które utrzymają jeszcze przez jakiś czas po ograniczeniu, a nawet zaprzestaniu działań.

Pozycjonowanie wymaga przemyślanej strategii obejmującej zarówno prowadzenie działań bezpośrednio na stronie www, jak i poza nią. Są to przede wszystkim:

  • optymalizacja kodu strony
  • optymalizacja meta danych (title, description)
  • przygotowanie przyjaznych adresów URL
  • optymalizacja nagłówków
  • linkowanie wewnętrzne
  • linkowanie zewnętrzne
  • wdrożenie unikalnych treści
  • i wiele innych.

Pozycjonowanie to rozwiązanie dla osób chcących działać długofalowo, to inwestycja, która się zwróci.

Kampanie płatne

Kampanie Google Ads to reklamy płatne, które wyświetlają się w różnych miejscach, między innymi w wynikach wyszukiwania, w karcie Zakupy, w aplikacjach, na portalu Youtube, na stronach partnerów Google. Reklamy widoczne są od razu po uruchomieniu kampanii.

W przypadku reklam Google Ads płacimy za każde kliknięcie (PPC), za 1000 wyświetleń reklamy (PPM) lub za obejrzenie wideo (w zależności od przypadku opłata naliczana jest za obejrzenie minimum 30 sekund nagrania bądź za obejrzenie całego nagrania). Reklamy przestaną się wyświetlać po wyczerpaniu budżetu.

Kampanie Google Ads to dobra opcja dla firm, które chcą szybko uzyskać widoczność w internecie, działających sezonowo oraz tych, które dopiero rozpoczynają działalność. Będzie to też dobra opcja w przypadku firm wprowadzających do oferty nowe usługi i produkty.

Pozycjonowanie czy Google ADS?

Promowanie biznesu w-sieci – e-marketing z 1stplace

Czy lepiej zainwestować w pozycjonowanie, czy w Google Ads? Oczywiście wszystko uzależnione jest od specyfiki biznesu.

Dobrą opcją będzie też połączenie obu form promocji. Za pomocą Google Ads szybko dotrzemy do interesującej nas grupy docelowej, pozycjonowanie natomiast sprawi, że zwiększymy ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

W 1stplace podczas bezpłatnej konsultacji eksperckiej dokładnie przeanalizujemy Twoje potrzeby i dobierzemy optymalne rozwiązania.

E-marketing dla Ciebie

Działania e-marketingowe wymagają przemyślanej strategii, wiedzy i czasu. Warto więc skupić się na prowadzeniu biznesu, a kwestie promocji zostawić specjalistom. W 1stplace zadbamy o każdy szczegół ‒ zaprojektujemy i zbudujemy stronę internetową lub sklep e-commerce, zajmiemy się pozycjonowaniem lokalnym, ogólnopolskim bądź na rynki zagraniczne, zoptymalizujemy kampanie Google Ads. Proponujemy trzy pakiety, są to: Pakiet na start, W drodze na szczyt, Alpiniści SEO. Mimo pakietów, zawsze przygotowujemy indywidualną ofertę, dopasowaną do potrzeb i oczekiwań klienta. Zapraszamy!

Zwiększ współczynnik konwersji, stań się gigantem w branży, ciesz się z większych zysków!

Źródło: 1stplace.pl
Czytaj także