Prezes UOKiK wszczął postępowanie wobec sieci Carrefour i Auchan

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wobec sieci Carrefour i Auchan

Dodano: 
Tomasz Chróstny, prezes UOKiK
Tomasz Chróstny, prezes UOKiK Źródło:PAP / Rafał Guz
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające wobec Carrefour i Auchan Polska dotyczące opłat pobieranych przez sieci handlowe od swoich kontrahentów.

"Prezes UOKiK weryfikuje usługi świadczone przez sieci handlowe na rzecz dostawców produktów rolno-spożywczych. Polegają one na wykonywaniu na rzecz dostawcy rozmaitych świadczeń mających związek z procesem sprzedaży towarów. Mogą one dotyczyć m.in. marketingu oraz zagadnień logistycznych, a sieć pobiera w zamian za nie różnego rodzaju tzw. opłaty okołosprzedażowe" – czytamy w komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Przedsiębiorcy wymagają od dostawców produktów rolno-spożywczych opłat za usługi polegające na transporcie produktów z magazynów centralnych sieci do ich poszczególnych sklepów – podano.

Nieuczciwie przerzucono koszty?

"Wszcząłem postępowania wyjaśniające aby dokładnie sprawdzić, czy część opłat pobieranych od dostawców, w tym rolników, nie ma na celu nieuczciwego przerzucenia na nich kosztów działalności sieci handlowych. Nieprecyzyjne określenie usług, które mają być świadczone przez sieci, może z kolei powodować, że dostawcy na etapie zawierania umowy mogą nie wiedzieć, jakie konkretnie działania powinny być realizowane przez sieci na ich rzecz" – powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny, cytowany w komunikacie.

– To kontynuacja naszych działań dotyczących praktyk sieci handlowych związanych z pobieraniem opłat od dostawców. Kończymy również badanie rynku, z którego opublikujemy raport. Nie wykluczamy nowych postępowań w sprawie praktyk kolejnych spółek – dodał Chróstny.

Czytaj też:
Carrefour przejmie sklepy Tesco. Jest zgoda UOKiK
Czytaj też:
Auchan rozlicza swoich pracowników z 500 plus. Pod groźbą zwolnienia

Źródło: ISBnews
Czytaj także