Jak pisze Reuters, negocjacje w sprawie sprzedaży fabryki Hyundaia w Rosji są na końcowym etapie. Koreańczycy czekają na ostateczną zgodę rządu rosyjskiego.
W zeszłym roku Hyundai zawiesił działalność swojego przedstawicielstwa w Rosji. W marcu firma ogłosiła, że rozważa „różne opcje” dla swojej działalności w Rosji.
Hyundai wraz ze swoją spółką zależną Kia Motors jest jednym z dziesięciu największych producentów samochodów na świecie. W Federacji Rosyjskiej produkuje około 200 000 aut rocznie, co stanowi około 4 proc. światowej produkcji.
Renault, Hyundai i Kia były jednymi z najpopularniejszych marek w Rosji przed pełną inwazją na Ukrainę. Teraz ich miejsce zajęły chińskie marki.
Koncerny opuszczają Rosję
Po rozpoczęciu wojny na pełną skalę na Ukrainie kilkunastu producentów samochodów zdecydowało się opuścić Federację Rosyjską.
Jako jeden z pierwszych zrobił to koncern Volvo. 28 lutego 2022 r. wstrzymano produkcję i sprzedaż samochodów tej marki w Rosji. 8 marca tego samego roku włoski producent samochodów sportowych Lamborghini ogłosił zakończenie współpracy z Federacją Rosyjską.
W kwietniu amerykański koncern samochodowy General Motors zdecydował się opuścić Rosję. Już w 2015 roku GM ograniczył produkcję w Rosji w związku z okupacją ukraińskiego Krymu, choć firma nadal dostarczała drogie modele Chevroleta i Cadillaca.
W tym samym czasie koncern Renault również opuścił Federację Rosyjską. W maju rosyjskie władze "znacjonalizowały” markę i teraz będą tam produkowane rosyjskie samochody pod marką „Moskwicz”. W czerwcu zmieniono nazwę zakładu.
27 sierpnia 2022 r. znany niemiecki producent samochodów Mercedes-Benz ogłosił sprzedaż swojej fabryki w regionie moskiewskim.
We wrześniu 2022 r. Toyota Motor Corp. postanowił zaprzestać produkcji samochodów w jedynej fabryce w Rosji.
Czytaj też:
Kolejny cios dla rosyjskiej gospodarki. Tym razem to nie sankcje, a decyzja PutinaCzytaj też:
Putin: Gospodarka Rosji rozwija się, a PKB rośnie