KrajTVP dementuje rewelacje Onetu o "spalonych serwerach"

TVP dementuje rewelacje Onetu o "spalonych serwerach"

Siedziba Telewizji Polskiej
Siedziba Telewizji Polskiej / Źródło: PAP / Wojciech Olkuśnik
Dodano 30
Telewizja Polska zdementowała w sobotę informacje podawane przez Onet, jakoby podczas piątkowej awarii uszkodzeniu miały ulec serwery nadawcy. Doniesienia podane przez portal określono jako "nierzetelne i wprowadzające opinię publiczną w błąd".

Do awarii doszło w piątek wieczorem. W jej następstwie przestały działać serwisy online TVP. Według nieoficjalnych informacji Onetu, "kiedy włączono zasilanie po awarii, która miała miejsce u dostawcy prądu, nie wytrzymały zabezpieczenia i spaliły się serwery emisyjne, gdzie wgrane są programy". TVP przeszła awaryjnie na ręczną emisję programów.

W wyniku awarii przestała działać strona tvp.info. "Mamy chwilowe problemy z zasilaniem wywołane działaniem firmy zewnętrznej. Przepraszamy za utrudnienia. Działamy energicznie, by je usunąć" - napisał profil tvp.info na Twitterze. Strona stacji ponownie stała się dostępna ok. północy.

W piątek wieczorem nie działała również główna strona telewizji tvp.pl ani usługa VOD TVP umożliwiająca oglądanie programów w internecie.

– Emitujemy audycje na żywo oraz programy z listy rezerwowej. Staramy się, żeby to było jak najbardziej zgodne z ramówką, ale nie zawsze się udaje. Padł najsłabszy element naszego systemu. Wkrótce miał być wymieniany – powiedział jeden z pracowników TVP.

W sobotę TVP zdementowała informacje podane przez Onet. Awaria została usunięta, a doniesienia o spalonych serwerach i problemach z nadawaniem programów były nieprawdziwe i "wprowadziły opinię publiczną w błąd".

"Dzięki niezbędnym pracom wykonanym wieczorem i w nocy, rano 22 sierpnia udało się przywrócić pełną funkcjonalność kluczowych systemów. Żaden z serwerów TVP nie tylko nie spłonął, jak podały media, ale również nie uległy one żadnym uszkodzeniom. Przejściowe zakłócenia dotyczyły głównie serwisów internetowych i zostały usunięte rano 22 sierpnia" – czytamy w komunikacie.

Czytaj także:
Kinga Rusin odchodzi z "Dzień dobry TVN"

/ Źródło: Wirtualne Media

Czytaj także

 30
  • Bazyl IP
    Onetbiorcy i tak nie dowiedzą się, że to wyssana z palca wiadomość.
    Oni nie ogłaszają sprostowań.
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0
    • grecia IP
      Onetowej komuno -hitlerowskiej swołoczy , spaliły się rajstopy razem z podpaskami
      Dodaj odpowiedź 4 1
        Odpowiedzi: 1
      • Bareja IP
        I nieprawdą jest że na zgrupowaniu dach przeciekał, zwłaszcza że prawie nie padało.
        Dodaj odpowiedź 3 1
          Odpowiedzi: 0
        • kwiatki IP
          to do czestego puszczania
          zenka m

          i magdy od garnkow
          Dodaj odpowiedź 6 2
            Odpowiedzi: 1
          • Źmior IP
            No to Panie i Panowie z Onetu! Lalaeczka woodoo symbolizująca TVP Info nie działa.
            Dodaj odpowiedź 2 8
              Odpowiedzi: 0

            Czytaj także