W miniony czwartek Trybunał Konstytucyjny orzekł, że aborcja eugeniczna jest niezgodna z konstytucją. Orzeczenie zapadło większością głosów. Sędziowie Leon Kieres i Piotr Pszczółkowski zgłosili zdanie odrębne do wyroku. Od czwartku w wielu miastach Polski odbywają się protesty przeciwko temu orzeczeniu. Manifestacje są niezwykle burzliwe. Protestujący m.in. obrzucili policję kamieniami, zdewastowali radiowóz oraz pomnik Ronalda Reagana.
Influencerka działająca pod nickiem Fitbadurka w swoim wpisie na Instagramie posłużyła się popularnym hashtagiem #piekłokobiet do zareklamowania słodyczy.
"Dziś trudny dla mnie dzień. Jak i dla każdej kobiety, ale nie będę już tutaj dodatkowo poruszała tego tematu, bo wszystko macie w stories.Jest mi zwyczajnie przykro, że kraj który tak kocham robi nam taką krzywdę.Chcę mieć wybór. Nie pozostaje mi nic innego, jak osłodzić sobie ten dzień! Zdecydowanie moje ulubione batony! Pamiętajcie o rabacie z kodem: fitrodzinka na wszystkie słodycze, witaminy i suplementy" – napisała.
Pod postem zamieściła serię hasztagów dotyczących sprawy aborcji i środowisk feministycznych.
Firma współpracująca z influencerką poinformowała, że nie cała akcja promocyjna nie była konsultowana. "Nie zgadzamy się na taki styl komunikacji, dlatego zdecydowaliśmy o natychmiastowym zakończeniu naszej współpracy" – przekazano w oświadczeniu zamieszczonym na Instagramie.
twitterCzytaj też:
Bosak: Dzieci niezdolne do życia mają prawo do godnej śmierciCzytaj też:
Dobro nie obroni się samo