"Wokół polskich spraw". Intelektualiści diagnozują kluczowe problemy

"Wokół polskich spraw". Intelektualiści diagnozują kluczowe problemy

Dodano: 
Wokół polskich spraw. Diagnoza węzłowych problemów społecznych 2020+
Wokół polskich spraw. Diagnoza węzłowych problemów społecznych 2020+ Źródło:YouTube
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w siedzibie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich w Warszawie, szef Klubu Ronina dr Józef Orzeł mówił o najnowszym projekcie pt. "Wokół polskich spraw. Diagnoza społeczna węzłowych problemów w 2020+".

To nowy cykl Klubu Ronina, podczas którego czołowi polscy intelektualiści, dziennikarze i eksperci diagnozują kluczowe problemy Polski XXI wieku. Klub Ronina publikuje godzinne rozmowy na swoim kanale na YouTube.

Klub Ronina nie chce sprowadzać swojej działalności tylko do publikowania na YouTubie relacji z sali spotkań, ale przy pomocy profesjonalnej ekipy tworzyć programy audiowizualne specjalnie dla Internetu, które wyjęte ze sztywnych ram "przeglądu tygodnia", przez dłuższy czas miałyby walor punktu odniesienia.

Autorzy wskazują, że bez właściwego określenia, czym są dziś polskie sprawy i dokąd zmierzamy, pobłądzimy. "W demokracji dobra diagnoza powinna mieć przez dłuższy czas walor punktu odniesienia, musi mieć szansę i czas na przesączenie się do społeczeństwa, na własne, indywidualne zrozumienie świata, a może i na uznanie za swoją. Tego współczesnym mediom bardzo brakuje, a to jest cel Klubu Ronina od lat" – dodają.

twitter

Na cyk składa się 15 rozmów z: dr. Arturem Bartoszewiczem, ks. prof. Pawłem Bortkiewiczem, red. Markiem Budziszem, red. Grzegorzem Górnym, red. Tomaszem Łysiakiem, prof. Witoldem Modzelewskim, prof. Aleksandrem Nalaskowskim, prof. Andrzejem Nowakiem, dr Józefem Orłem, Marcinem Palade, prof. Wojciechem Roszkowskim, red. Aleksandrą Rybińską, red. Wojciechem Surmaczem, prof. Gertrudą Uścińską, red. Marcinem Wolskim, prof. Andrzejem Zybertowiczem.

Józef Orzeł zwrócił też uwagę, że wpływ na powstanie inicjatywy ma obecny charakter współczesnych mediów. – Media są tak słabe, ponieważ od 1989 r. władze nie zachęcały w sposób konstruktywny Polaków do zajęcia się polityką, głównymi zagadnieniami społecznymi czy ekonomicznymi. Przed erą Internetu istniała duża szansa, żeby telewizje - nie tylko publiczna, ale również i komercyjne - stały się źródłem nie tylko informacji, ale i wiedzy, budowania stosunku do świata. Tak się nie stało – ocenił.

Jednocześnie Józef Orzeł liczy, że "opinia publiczna zapozna się z programem". – Rozmowy będą publikowane na różnych portalach, myślimy również o tym, aby na ich podstawie wydać książkę. Mamy także nadzieję, że telewizja publiczna będzie chciała to pokazać – stwierdził.

Sponsorami projektu są: PKN Orlen, Agencja Rozwoju Przemysłu, KGHM, PGNiG i Totalizator Sportowy.

Źródło: DoRzeczy.pl
Czytaj także