Grafika z hasłem „Słodki jeżu” dotyczyła promocji, w ramach której opakowanie cukru w sklepach Lidl kosztowało tylko 1,99 zł. – Słodki jeżu! Tylko w środę 28.06 cukier w Lidlu w cenie tak słodko niskiej, że aż nie wierzymy;) – zachęcano na Facebooku. Reklama jednak nie wszystkim przypadła do gustu, a część internautów jasno wskazywała, że to niestosowne żarty z religii katolickiej.
Czytaj też:
"Słodki Jeżu". Internauci oburzeni reklamą Lidlatwitter
Lidl jeszcze w środę usunął kontrowersyjną reklamę, a także przepraszał urażonych internautów. "Specyfiką naszej komunikacji jest lekki język, często wykorzystujący wspomnianą grę słów czy, jak w tym przypadku, młodzieżowe powiedzenia, dzięki czemu możemy z Wami prowadzić swobodny, bezpośredni dialog. Naszą ofertę chcieliśmy zaprezentować w sposób nieformalny, tak jak często to robimy na naszym profilu. Nie chcieliśmy w ten sposób nikogo urazić. Jak często podkreślamy, opinie naszych Klientów są dla nas bardzo ważne, dlatego, aby nie budzić wątpliwości co do naszych intencji, zdecydowaliśmy się usunąć post" – pisali przedstawiciele Lidl Polska.