TV Republika straci kolejnego reklamodawcę? "Skierowaliśmy oficjalne pismo"

TV Republika straci kolejnego reklamodawcę? "Skierowaliśmy oficjalne pismo"

Dodano: 
Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny TV Republika
Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny TV Republika Źródło:PAP / Grzegorz Michałowski
Grupa Żabka nie wyklucza zakończenia współpracy marketingowej z Telewizją Republika w zakresie emisji reklam. Jest oficjalne pismo w tej sprawie.

Publicysta Marek Król sugerował w Telewizji Republika, by migrantów przybywających do Europy "czipować" albo wykonywać im tatuaże z numerami. Wcześniej falę oburzenia wywołały słowa Jana Pietrzaka, który na antenie TV Republika mówił o działaniach rządu Niemiec związanych z przyjmowaniem nielegalnych migrantów.

– Tutaj mam okrutny żart z tymi imigrantami. Oni [Niemcy – przy. red.] liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Sztutowie. Mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców. I tam będziemy zatrzymywać tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców – powiedział satyryk.

Żabka: Do TV Republika skierowaliśmy oficjalne pismo

Sieć sklepów IKEA oraz mBank zapowiedziały wycofanie swoich reklam z Telewizji Republika. To reakcja na wypowiedzi Jana Pietrzaka i Marka Króla na antenie stacji.

Telewizja Republika może stracić kolejnego reklamodawcę. Grupa Żabka nie wyklucza zakończenia współpracy marketingowej ze stacją w zakresie emisji reklam. "W codziennej działalności Grupy Żabka jasno określamy nasze wartości, wśród nich otwartość, wspieranie różnorodności i szacunek dla każdego człowieka. Tym samym nie akceptujemy wypowiedzi o charakterze rasistowskim i ksenofobicznym" – czytamy w komunikacie.

"Spoty emitowane obecnie są konsekwencją włączenia TV Republika do większego pakietu nabytego w Biurze Reklamy Polsat Media, które jest oficjalnym brokerem reklamowym TV Republika. Zakup aktualnie emitowanych kampanii miał miejsce jeszcze w ubiegłym roku. Rozumiemy, że stacje telewizyjne nie mają kontroli nad wypowiedziami gości w programach na żywo, ale nawet w takiej formule tego typu treści powinny spotkać się z natychmiastową reakcją dziennikarzy i kierownictwa stacji. W przypadku braku takich działań, nie będziemy kontynuować współpracy marketingowej, ponieważ marka Żabka nie chce być utożsamiana z treściami fundamentalnie przeciwstawnymi jej wartościom" – wskazała Żabka.

"Jednocześnie nie wykluczamy konieczności dokonania przeglądu współpracy w przypadku każdego medium, które udostępnia w swoich kanałach treści sprzeczne z wartościami obowiązującymi w Grupie Żabka. Do TV Republika skierowaliśmy oficjalne pismo w tej sprawie" – podkreślono.

twitterCzytaj też:
Skandal wokół Republiki. Reaguje Muzeum Auschwitz
Czytaj też:
Znowu gorąco w TV Republika. Musiał interweniować Rachoń

Źródło: X / Money.pl
Czytaj także