Portal wirtualnemedia.pl wskazuje, że awaria ma zasięg globalny.
Masowe zgłoszenia o awarii Facebooka, Instagrama i Messengera
Jak podaje serwis Downdetector, który zajmuje się monitorowaniem problemów z działaniem witryn internetowych, w środę po godzinie 19:00 polscy użytkownicy Facebooka, Instagrama i Messengera masowo zgłaszają problemy związane z działaniem popularnych platform.
Użytkownicy, próbujący korzystać ze swoich kont, często otrzymują wiadomość o następującej treści: "Pracujemy nad tym, aby rozwiązać ten problem tak szybko, jak to możliwe". Okazuje się, że problem dotyczy nie tylko polskich użytkowników. Z awarią borykają się internauci z różnych zakątków świata. Największym kłopotem jest samo zalogowanie i wyświetlanie strony głównej.
Kolejna wielka awaria w tym roku
Do podobnej awarii Facebooka i Messengera w Polsce doszło 5 marca po godz. 16.00. Wielu użytkowników zostało wylogowanych ze swoich kont i nie było w stanie zalogować się na nie ponownie. Problemy dotyczyły również wysyłania wiadomości prywatnych.
Awaria platform społecznościowych była ogólnokrajowa, ale zgłoszenia pochodziły ttakże z innych krajów. Kłopoty dotyczyły aplikacji mobilnych, a w mniejszym stopniu wersji na przeglądarki. Nie działały też sposoby przywracania hasła zarówno przez mail, jak i SMS.
Portal wirtualnemedia.pl podaje, że według danych Mediapanel w lipcu 2024 roku Facebooka odwiedziło aż 24,53 mln polskich użytkowników, co stanowi 82,61proc. wszystkich internautów w kraju. Dane dotyczą zarówno serwisu internetowego, jak i aplikacji mobilnej. Z kolei z Instagrama skorzystało 14,49 mln internautów z Polski (48,8 proc. zasięgu), którzy przeciętnie spędzili na tym portalu po 5 godzin, 27 minut i 32 sekundy.
Oba serwisy należą do Meta Platforms.
Czytaj też:
Wielka awaria Facebooka. Nie działają także inne serwisyCzytaj też:
Instagram masowo blokuje konta. "Przepraszamy za niedogodności"