Masowa awaria Facebooka i Messengera. Nie można się zalogować

Masowa awaria Facebooka i Messengera. Nie można się zalogować

Dodano: 
Facebook, zdjęcie ilustracyjne
Facebook, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Flickr / Stock Catalog / (CC BY 2.0)
Doszło do ogromnej awarii platform społecznościowych Facebook i Messenger. Duża część użytkowników została wylogowana ze swoich kont.

We wtorek, 5 marca po godz. 16.00 doszło do masowej awarii Facebooka i Messengera. Wielu użytkowników zostało wylogowanych ze swoich kont i nie są w stanie zalogować się na nie ponownie. Są problemy z wysyłaniem wiadomości prywatnych.

Awaria platform społecznościowych jest ogólnokrajowa. Zgłoszenia pochodzą także z innych krajów. Kłopoty dotyczą aplikacji mobilnych, a w mniejszym stopniu wersji na przeglądarki. Nie działają też sposoby przywracania hasła zarówno przez mail, jak i SMS. Koncern Meta, właściciel Facebooka i Messengera, nie wydał do tej pory oświadczenia o przyczynach awarii, ani kiedy zostanie naprawiona.

Problem dotyczy również Instagrama.

Projekt Meta

W październiku 2021 r. Mark Zuckerberg przedstawił nową nazwę swojej firmy podczas wydarzenia Facebook Connect. Meta miała lepiej określać to, co technologiczny gigant zamierza robić w najbliższym czasie. Zuckerberg planuje bowiem rozszerzyć zasięg swojej działalności poza media społecznościowe na takie obszary, jak rzeczywistość wirtualna.

Zmianie uległa jednak tylko nazwa całej korporacji. Portal społecznościowy dalej znany jest pod nazwą Facebook.

Opłata za Facebooka

Właściciel Facebooka i Instagrama poinformował w październiku ubiegłego roku, że wprowadza opłaty za usługi. Co istotne, nadal można korzystać z konta z reklamami – wówczas bez opłat. Od listopada użytkownicy mogą subskrybować serwisy społecznościowe za 9,99 euro miesięcznie w przeglądarce lub 12,99 euro miesięcznie na urządzeniach mobilnych. Subskrypcja jest dostępna w Unii Europejskiej, Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Szwajcarii. Opłaty za Facebooka stanowią reakcję Mety na kolejne unijne regulacje w zakresie sposobu gromadzenia i wykorzystywania danych użytkowników w Europie.

Od 1 marca za każde dodatkowe konto wymienione w Centrum kont użytkownika obowiązuje dodatkowa opłata w wysokości 6 euro miesięcznie w przeglądarce oraz 8 euro miesięcznie na urządzeniach mobilnych.

Czytaj też:
Zuckerberg o COVID-19: Cenzurowaliśmy treści, które z perspektywy czasu okazały się prawdą

Opracował: Dawid Sieńkowski
Źródło: DoRzeczy.pl
Czytaj także