Kampania prezydencka. W tym badaniu Nawrocki jest liderem

Kampania prezydencka. W tym badaniu Nawrocki jest liderem

Dodano: 
Karol Nawrocki, kandydat na prezydenta
Karol Nawrocki, kandydat na prezydenta Źródło: PAP / Darek Delmanowicz
Trwa kampania prezydencka. Kandydaci prześcigają się w liczbie wpisów, hashtagów i interakcji w internecie. Kto dominuje w medialnym świecie?

Według badania Instytutu Monitorowania Mediów z 10-16 marca 2025 r., przekazy dotyczące Karola Nawrockiego docierały do najszerszego grona odbiorców. Treści na temat kandydata na prezydenta popieranego przez PiS wygenerowały zasięg na poziomie 254 mln "potencjalnych kontaktów z przekazem". Oznacza to, że statystyczna osoba powyżej 15. roku życia mogła mieć kontakt z informacją na temat tego kandydata blisko osiem razy.

Kolejne miejsce w zestawieniu najbardziej zasięgowych kandydatów w wyborach prezydenckich zajął Rafał Trzaskowski z Koalicji Obywatelskiej, czyli lider przedwyborczych sondaży poparcia (232 mln "potencjalnych kontaktów").

Trzecia pozycja w tym badaniu należała do marszałka Sejmu i lidera Polski 2050 Szymona Hołowni (228 mln kontaktów). Dalej: Sławomir Mentzen z Konfederacji (183 mln), Magdalena Biejat z Lewicy (89 mln), Adrian Zandberg z Razem (49 mln), Grzegorz Braun z Konferencji Korony Polskiej (45 mln) i Marek Jakubiak z Republikanów (14 mln).

Ci kandydaci dominują w sieci

Instytut Monitorowania Mediów wskazał, że Karol Nawrocki i Szymon Hołownia mieli najwyższy zasięg przekazów o pozytywnym wydźwięku. Jeśli chodzi o prezesa IPN, to widoczny jest najwyższy udział pozytywnego przekazu przy relatywnie niskim negatywnym. Natomiast najbardziej negatywny bilans (wysoki udział negatywnego przekazu w stosunku do pozytywnego) odnotowują Rafał Trzaskowski i Sławomir Mentzen, którzy są często omawiani w sposób krytyczny.

"Kampania 2025 pokazuje, że media społecznościowe są już nie tylko dodatkiem do kampanii – są jej istotnym polem bitwy" – czytamy w analizie IMM. Najwięcej postów w okresie 10-16 marca opublikowała Magdalena Biejat – 210. Na podium znaleźli się także Grzegorz Braun (132) oraz Sławomir Mentzen (123).

Na kanałach społecznościowych kandydata Konfederacji odnotowano największe zaangażowanie społeczności – blisko 1,5 mln interakcji. Jego treści wywoływały najwięcej reakcji użytkowników – setki tysięcy interakcji i miliony wyświetleń. Najpopularniejsze posty dotyczą ogłaszania kolejnych miast, które odwiedzi polityk, oraz ulicznych rozmów z wyborcami.

Czytaj też:
Niespodziewany gość na spotkaniu z Trzaskowskim. "To się rzadko zdarza"
Czytaj też:
Mentzen zdradził kulisy rozmowy z prezydentem. "Udzielił mi kilku dobrych rad"

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Czytaj także