Polskie media w rękach Polaków? Część badanych uważa, że nie powinno tak być

Polskie media w rękach Polaków? Część badanych uważa, że nie powinno tak być

Dodano: 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneŹródło:PAP / Leszek Szymański
Zdecydowana większość ankietowanych w badaniu pracowni Social Changes dla portalu wPolityce.pl uważa, że wszystkie lub duża część polskich mediów powinna mieć polskiego właściciela.

Z badania na zlecenie portalu wPolityce.pl wynika, że istnieje duże poparcie dla postulatu polskiej własności mediów.

Uczestników badania zapytano, z którym stwierdzeniem dotyczącym polskich mediów zgadzają się najbardziej.

Najwięcej, 35 proc., ankietowanych wskazało na stwierdzenie, że "wszystkie media w Polsce powinny należeć do polskich właścicieli".

17 proc. respondentów podpisało się pod stwierdzeniem, że "więcej niż połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli".

Zdaniem 29 proc., "co najmniej połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli".

9 proc. ankietowanych wybrało odpowiedź, że polskich mediów w kraju powinno być mniej niż połowa.

W opinii 10 proc. "żadne media w Polsce nie powinny należeć do polskich właścicieli".

Właściciel wpływa na treść?

W sondażu respondenci odpowiedzieli również na pytanie, czy to, do kogo należą media, wpływa na wydźwięk podawanych informacji. Aż 76 proc. badanych sądzi, że kapitał w mediach ma bardzo duże znaczenie.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI na panelu internetowym. Przeprowadzono je na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków – 1090 osób – w dniach od 1 do 5 stycznia 2021 roku.

Czytaj też:
Urodziny PO. Schetyna składa nietypowe życzenia
Czytaj też:
Winnicki: Żądamy odwołania lockdownu
Czytaj też:
Rektorzy warszawskich uczelni biorą w obronę WUM

Źródło: wPolityce.pl
Czytaj także