,,Telefon’’ i ,,Medium’’ Gian Carlo Menottiego
Artykuł sponsorowany

,,Telefon’’ i ,,Medium’’ Gian Carlo Menottiego

Dodano: 
,,Telefon’’ i ,,Medium’’ Gian Carlo Menottiego
,,Telefon’’ i ,,Medium’’ Gian Carlo Menottiego 
10 marca o godz. 19.00 na deskach Basenu Artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej odbędzie się premiera dwóch oper: ,,Telefon’’ i ,,Medium’’ Gian Carlo Menottiego. Za realizację odpowiadać będą: Kuba Wnuk – kierownictwo muzyczne, Jakub Przebindowski – reżyseria, Witold Stefaniak – scenografia, Tomasz Ossoliński – kostiumy oraz Hektor Werios – wizualizacja multimedialna.

Opery amerykańskiego kompozytora, włoskiego pochodzenia, okazują się być wciąż aktualne w swym przesłaniu, a przez to niezwykle wyjątkowe. Zazwyczaj te dwa dzieła, bardzo od siebie różne, goszczą w ramach jednego spektaklu, a dzieje się tak od czasu kiedy podbiły Broadway. Nie inaczej jest w Warszawskiej Operze Kameralnej.

„Medium” to krótka opera z zagadkową, ale i cenną fabułą o seansie spirytystycznym. Opowiada o medium i jego działaniu jako komunikatora. Tę operę można czytać zarówno jako tragiczną opowieść o przywoływanych duchach, jak również jako iście freudowski dramat. Temat, jak i treść znakomicie wpiszą się w nurt kina noir.

Inscenizacja zostanie oparta o wszystkie elementy, którymi posługiwało się kino tego kierunku w latach 40. i 50. XX w. Mocne kontrasty światła i cienia, zmysłowe, pełne elegancji kostiumy, seanse spirytystyczne, nocne zdjęcia w estetyce to wszystko podbija atmosferę niczym z filmów Alfreda Hitchcocka, prowokując do pytań o odwieczną potrzebę człowieka, jakim jest szukanie kontaktu ze światem nierealnym.

Sam krytyk i muzyk Virgil Thomson, nazwał,,Medium’’: /…/dziełem muzyczno-teatralnym pierwszej klasy. To najbardziej porywająca narracja operowa, jakiej byłem świadkiem od wielu lat. Ona naciska każdą strunę serca, a muzyka jest w istocie niezwykle wzruszająca.

„Telefon” przypomni nam, że zapomniane radości leżą w otaczającym nas realnym świecie – a nie na ekranach naszych smartfonów. Niezbędne urządzenie komunikacyjne XXI wieku, ale i zmora relacji w świecie rzeczywistym.

Inscenizacja uświadomi widzom, że to niezbędne urządzenie komunikacyjne XXI wieku, ale i zmora relacji w świecie rzeczywistym. Będzie to próba opowiedzenia o nowych zjawiskach. Przedstawienie w gatunku buffo stanie się spektaklem z pogranicza performance, wykorzystującym współczesne środki inscenizacyjne, takie jak: projekcje video-art., efekty dźwiękowe imitujące przekaz telefonu komórkowego i możliwości rejestracji dźwięku przez telefon komórkowy, interakcja z publicznością.

Wśród artystów, którzy pojawią się na scenie, zobaczyć będzie można między innymi: Roksanę Wardengę, Alicję Węgorzewską, Annę Farysej, Natalię Rubiś, Dawida Czupryńskiego, Dominika Mironiuka, Marię Domżał, Katarzynę Drelich, Artura Jandę, Damiana Wilmę, Monikę Łopuszyńską oraz Sylwię Pietrzak.

Towarzyszyć im będą muzycy: Anita Kander-Marchewka, Mateusz Żurawski, Jerzy Matysiak, Małgorzata Wygoda, Konrad Gołda, Mikhail Bachyla, Katarzyna Gluza, Jacek Wachnik, Magdalena Gonos, Karol Wachnik, Mateusz Wadowski, Robin Błaszkiewicz, Olha Bilas, Marta Kostrych.

premiera: 10 marca, godz. 19.00

spektakle: 11, 17, 18 marca, godz. 19.00

Basen Artystyczny, ul. Konopnickiej 6, Warszawa

Więcej informacji oraz bilety dostępne na stronie operakameralna.pl

Źródło: Warszawska Opera Kameralna
Czytaj także