Ze sprawozdania wynika, iż koszty działalności Polskiej Fundacji Narodowej wyniosły 111 mln zł. 105 mln zł zostało przeznaczonych na cele statutowe. Jak zauważa portal Konkret24.pl, to niemal sześć razy więcej niż w roku 2017, kiedy organizacja wydała 19,2 mln zł.
Na co konkretnie zostały przeznaczone pieniądze? Najwięcej środków, bo 33,4 mln zł, pochłonął projekt "Promocja Rzeczypospolitej Polskiej za granicą, w tym ochrona jej wizerunku, a także przeciwdziałanie rozpowszechnianiu w kraju i za granicą informacji i publikacji o nieprawdziwych treściach historycznych, krzywdzących lub zniesławiających Rzeczpospolitą Polską i Naród Polski - Reputacja".
23 mln zł przeznaczono na projekt "Polska w Ameryce". Nie są znane jednak szczegóły tego projektu i konkretne działania z nim związane. Projekt "I love Poland" kosztował 5,5 mln zł, a "Rejs niepodległości" 4,2 mln zł.
Oprócz tych wydatków, w sprawozdaniu znalazły się jeszcze inne pozycje: 2,5 mln zł na spot z amerykańskim aktorem Melem Gibsonem, nagrany z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości oraz 12 mln zł na akcję "100x100", w ramach której zaproszono do naszego kraju stu znanych gości z zagranicy, w tym m.in. artystów, aktorów i sportowców.
Polska Fundacja Narodowa powstała w 2016. Utworzyło ją 17 spółek Skarbu Państwa. Według słów premier Beaty Szydło fundacja "wykorzystując siłę i energię spółek skarbu państwa" ma budować polską markę.
Czytaj też:
Wielkie szczęście Ewy Kopacz. "To najlepsza wiadomość w tym roku dla mnie"Czytaj też:
Tajemniczy wpis Śmiszka. Biedroń: Doczekaliśmy się!