• Jacek PrzybylskiAutor:Jacek Przybylski

Starcie gigantów

Dodano: 
fot. zdjęcie ilustracyjne
fot. zdjęcie ilustracyjne Źródło: PAP / fot. Marcin Obara
Pandemia sprawiła, że Polacy dużo chętniej robią zakupy przez Internet. Wydatki na e-zakupy mają szybko rosnąć również w tym i w przyszłym roku. Na kawałek polskiego tortu mają więc ochotę globalni gracze. Na nadchodzącym starciu gigantów zyskać mogą zarówno e-konsumenci, jak i e-sprzedawcy.

Udział sprzedaży internetowej w polskim handlu detalicznym wzrósł z 8 proc. w roku 2019 do 12 proc. w 2020 r., a w 2021 r. powinien osiągnąć 13,5 proc. – prognozują Analitycy Trigon DM.

Z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika z kolei, że już 73 proc. polskich internautów robi zakupy online. Jedna trzecia z e-kupujących korzysta zaś nie tylko z polskich, lecz także z zagranicznych serwisów e-commerce. Właśnie z takich powodów pogłoski o rychłym wejściu Amazona do Polski z pełną ofertą pojawiały się regularnie od co najmniej trzech lat. We wrześniu 2020 r. krążyły plotki, z których wynikało, że amerykański gigant zawrze umowę z Pocztą Polską i wystartuje w listopadzie, aby zdążyć ze startem przed zakupowym szaleństwem w czarny piątek i cyfrowy poniedziałek. Plotki te nabrały rumieńców, gdy okazało się, że współpracę z Amazonem zacieśnił polski król paczkomatów, czyli InPost.

Artykuł został opublikowany w 6/2021 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Źródło: DoRzeczy.pl
Czytaj także