1700 marketów Dino placówkami pocztowymi

1700 marketów Dino placówkami pocztowymi

Dodano: 
Sklep Dino. Zdj. ilustracyjne
Sklep Dino. Zdj. ilustracyjne Źródło:PAP / Grzegorz Michałowski
Dino rozszerza współpracę z DPD Polska. Punkty nadań i odbioru paczek DPD funkcjonują już w ponad 1700 marketach sieci.

„Współpraca z siecią marketów Dino i powiększenie sieci DPD Pickup to odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące wygody i elastyczności doręczeń” – przekazało DPD w komunikacie.

Przypomnijmy, że status placówki pocztowej daje sklepom możliwość legalnego prowadzenia handlu we wszystkie niedziele: zarówno te handlowe, jak i niehandlowe.

Tylko do czasu zaostrzenia zakazów

Będzie jednak to możliwe jedynie do 1 lutego 2022 r., kiedy upłynie vacatio legis nowelizacji ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele, jeszcze bardziej zaostrzającej zakazy.

W ten sposób, po wejściu w życie jeszcze większych ograniczeń, żeby skorzystać z wyjątku przewidzianego dla placówek pocztowych, wymagane będzie generowanie przynajmniej 40 proc. przychodów z usług pocztowych. W sklepach spożywczych jest to tymczasem biznes o niedużym zakresie.

Dobre wyniki Dino

„Sieć Dino nie informuje, ile dokładnie prowadzonych przez nią sklepów działa we wszystkie niedziele. Partnerem wdrożenia usługi nadań i odbiorów w sieci Dino jest firma Pointpack, współpracująca już w podobnym zakresie m.in. z Żabką, Biedronką i Lidlem” – informuje portal Wiadomości Handlowe.

Przypomina też, że sieć Dino raportowała w trzecim kwartale 2021 r. wzrost przychodów o 30,3 proc. Ponadto, ciągu raportowanych trzech miesięcy uruchomiono 84 nowe markety Dino. Ich łączna liczba przekroczyła dzięki temu w kwietniu 1,5 placówek, a obecnie sięga 1,7 tys.

Czytaj też:
Sąd podtrzymał decyzję. Uber zniknie z Belgii?
Czytaj też:
Zakaz handlu w niedzielę. Ważne orzeczenie TK

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl
Czytaj także