KrajTo Niemcy chcą uderzyć w transport

To Niemcy chcą uderzyć w transport

Minister Andrzej Adamczyk
Minister Andrzej Adamczyk / Źródło: fot. Beata Zawrzel/REPORTER
Dodano 22
To, co się działo ostatnio wokół projektu dotyczącego Pakietu Mobilności w PE, odbywało się właściwie w szarej strefie legislacyjnej. Najstarsi europarlamentarzyści twierdzą, że nie pamiętają, by kiedykolwiek w takim trybie i w taki sposób wprowadzono sprawozdania do Komisji Transportu, żeby tak to procedowano i głosowano – tłumaczy w rozmowie z Łukaszem Zboralskim minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Łukasz Zboralski: Walczymy też na europejskim froncie. Wrócił pan niedawno z Brukseli, gdzie Komisja Transportu Parlamentu Europejskiego przyjęła stanowiska dotyczące Pakietu Mobilności. Odnieśliśmy sukces w naszych staraniach czy porażkę?

Andrzej Adamczyk: Nie możemy o tym mówić tylko w wymiarze jednego kraju – Polski. Rada ministrów transportu w grudniu ubiegłego roku podjęła decyzję oA podejściu ogólnym. Przyjęto tam procedury dotyczące sytuacji kierowców oraz zasad wykonywania przewozów większością dwóch trzecich głosów. Dziewięć państw się więc zmianom sprzeciwiło. I to nie tylko grupa państw, które ostatnio dołączyły do UE, ale są wśród nich również Irlandia, Belgia, Malta...

Okładka tygodnika Do Rzeczy: 04/2019
Więcej możesz przeczytać w 04/2019 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 22
  • LEKTURA OBOWIĄZKOWA IP
    Dodaj odpowiedź 1 0
      Odpowiedzi: 0
    • Exit6 IP
      Powolij powolij trza zacząć od poczatku gdzie niemieckie soedycje zalozyly swoje bazy na scianie wschidniej i tankowanie u sasiadow bylo za darmo a to teraz ciag dalszy ich kombinacji.
      Dodaj odpowiedź 8 1
        Odpowiedzi: 0
      • donnie tusko IP
        Dopóki pasowało im wykupywanie polskich zakladów za złotówkę ,to Unia była gut.
        Teraz jak juz nie mają takiego interesu to już nie jest gut.
        Szachrajski projekt na nieuczciwych podstawach..
        Dodaj odpowiedź 23 1
          Odpowiedzi: 0
        • nieważne IP
          EU była od początku projektem gospodarczym, a później stała się też projektem politycznym. Jak widać na tym przykładzie, EU przestaje być projektem gospodarczym, aby w przyszłości pozostać jedynie projektem politycznym, takim, jakim były kraje RWPG.

          Niemcy, zamiast po prostu zatrudnić polskich tańszych kierowców, kombinują jak koń pod górę, jakby zniszczyć podstawy powstania EU. W EU jest swobodny przepływ towarów, usług i ludzi. Sens tego jest taki, że w EU każdy kupuje tańsze produkty, zamawia tańsze usługi i zatrudnia tańszych pracowników.
          Dodaj odpowiedź 31 0
            Odpowiedzi: 1
          • Jasna Bladz IP
            Przy Mierzei Wislanej tez juz kombinuja, ale NORD STREAM2 jest ok ! Ale 1.5 km rowu Nie !
            Dodaj odpowiedź 53 1
              Odpowiedzi: 1

            Czytaj także