"Do Rzeczy" najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem maja

"Do Rzeczy" najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem maja

Dodano: 
Prezydent USA Joe Biden na okładce majowego numeru "Do Rzeczy"
Prezydent USA Joe Biden na okładce majowego numeru "Do Rzeczy" Źródło: Do Rzeczy
Według majowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów, "Do Rzeczy" zajęło pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników.

W maju na "Do Rzeczy" powoływano się ponad 400 razy, dwukrotnie więcej niż w kwietniu (202). Drugie miejsce w zestawieniu zajął magazyn "Viva" z liczbą 259 cytowań (miesiąc wcześniej było ich 316). Podium zamyka tygodnik "Sieci", na który inne redakcje powoływały się w maju 228 razy (w kwietniu 353).

Czwarte miejsce przypadło tygodnikowi "Solidarność" – 215 cytowań w maju i 94 w kwietniu. Całe zestawienie zamyka "Gazeta Polska", na którą powoływano się w maju 166 razy, natomiast w kwietniu 164.

"Rzeczpospolita" na 1. miejscu w rankingu ogólnym

Według raportu IMM, najbardziej opiniotwórczym medium w maju była "Rzeczpospolita", na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się prawie 1,9 tys. razy. Na drugim miejscu znalazł się portal Onet, do którego inne tytuły odwołały się 1,6 tys. raz. Natomiast podium zamyka Wirtualna Polska, która w zeszłym miesiącu cytowana była 1,5 tys. razy.

Instytut podkreśla, że za sprawą awansu o cztery pozycje i z wynikiem 831 cytowań do zestawienia ogólnego powraca Radio ZET (12. miejsce).

Prasa, telewizja, radio

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w Polsce stale największy udział ma prasa (33 proc.) reprezentowana przez "Rzeczpospolitą", "Super Express", "Gazetę Wyborczą", "Fakt" i "Dziennik Gazetę Prawną".

Pozostałe media rozkładają się podobnie jak w poprzednim miesiącu. Udział telewizji w rankingu ogólnym to 27 proc. (TVN24, Polsat News, TVN oraz TVP Info). Po 20 proc. mają portale internetowe w kolejności: Onet, Wirtualna Polska i Interia oraz radio: RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media IMM przeprowadził na podstawie 28 095 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 maja 2022 r.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Czytaj także