Do zobaczenia || Z liczących ok. 2 tys. plakatów będących w zbiorach Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości wybrano 21.
Wszystkie pochodzą z lat 1949–1956 i pokazują, w jaki sposób w okresie socrealizmu władze PRL wykorzystywały sztukę w celach propagandowych.
Bohaterkami wystawy czasowej „Sztuka w służbie ideologii. Wizerunek kobiety w plakacie socrealistycznym PRL-u”, jak wskazuje sam jej tytuł, są właśnie kobiety. Prezentowane na propagandowych plakatach w różnych rolach: kobieta „równouprawniona”, „pracująca”, „zaangażowana”, no i oczywiście w roli, w której występowała najczęściej – matki.
Zostań współwłaścicielem Do Rzeczy S.A.
Wolność słowa ma wartość – także giełdową!
Czas na inwestycję mija 31 maja – kup akcje już dziś.
Szczegóły:
platforma.dminc.pl
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.