"Rz": Nie tylko media zapłacą podatek reklamowy

"Rz": Nie tylko media zapłacą podatek reklamowy

Dodano: 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Źródło:Wikimedia Commons
Kluby sportowe i sieci handlowe także zapłacą nowy podatek od reklam – pisze w piątek "Rzeczpospolita".

Według gazety z literalnego brzmienia projektu wynika, że danina, która miała uderzyć głównie w media, uderzy rykoszetem także w sieci handlowe i profesjonalny sport.

Czytaj też:
Podatek od reklam. O co chodzi w proteście mediów?

Gazetka Lidla

Dziennik zwraca uwagę, że takie sklepy jak Biedronka czy Lidl co tydzień wydają własne gazetki promocyjne, które są nośnikiem reklamy prasowej i podlegałyby nowemu podatkowi – w wysokości 2 albo 6 proc. "Wystarczy, że wpływy z takich reklam przekroczą 15 mln zł rocznie" – czytamy.

Cytowany przez gazetę doradca podatkowy Mariusz Korzeba tłumaczy, że w przypadku gazet reklamowych wydawanych przez sieci handlowe mamy do czynienia z klasycznymi płatnymi reklamami, od których nowy podatek niewątpliwie będzie się należał. Zdaniem eksperta "koszt nowej daniny zostanie po prostu przerzucony na klientów sklepów i zapłacą go wszyscy kupujący w supermarketach".

Czytaj też:
Lewica: W Polsce wprowadzany jest podatek Morawieckiego

Sport też zapłaci

Nowy podatek dotknie również klubów sportowych, nawet tych najuboższych w Ekstraklasie. Powód? Bo publikują reklamy np. na stadionach.

Według "Rz" najsłabiej finansowany w lidze ŁkS Łódź dostał od sponsorów 3,2 mln zł i przy niekorzystnej interpretacji nowego przepisu musiałby oddać fiskusowi 240 tys. zł. Natomiast najbogatsza w Ekstraklasie Legia Warszawa zapłaciłaby dodatkowy podatek w wysokości 7 mln zł.

Czytaj też:
Ziemkiewicz: Akcja "Media bez wyboru" zwyczajnie mi śmierdzi

Źródło: Rzeczpospolita
Czytaj także