Czym tak właściwie jest pozycjonowanie strony?
Artykuł sponsorowany

Czym tak właściwie jest pozycjonowanie strony?

Dodano: 
Czym tak właściwie jest pozycjonowanie strony?
Czym tak właściwie jest pozycjonowanie strony? Źródło: Materiały Partnera
Pozycjonowanie strony internetowej to proces, którego celem jest wzrost pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach. Na czym dokładnie powinno polegać skuteczne pozycjonowanie? Na to pytanie odpowiadamy w poniższym artykule.

Czym jest pozycjonowanie i dlaczego jest tak ważne?

Podstawą efektywnego pozycjonowania strony internetowej jest jej właściwa optymalizacja pod kątem funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. W zależności od tego, na jakie frazy pozycjonujemy daną stronę i jaki jest poziom konkurencji w danej branży, poprawa pozycji może nastąpić nawet po przeprowadzeniu niewielkich działań optymalizacyjnych.

Czym jednak jest pozycjonowanie? Jest to proces, którego celem jest wzrost pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach. Pozycjonowanie strony musi być obowiązkiem każdego właściciela witryny, ponieważ jest to zdecydowanie najważniejszy sposób na pozyskanie użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Z wyszukiwarki Google każdego miesiąca korzysta w naszym kraju około 20 milionów internautów, czyli 93% z nich. Liczby te są doskonałym dowodem na to, że inwestycja w pozycjonowanie może przynieść nam całą masę wymiernych korzyści.

Pozycjonowanie na stronie, czyli on-site SEO

Pozycjonowanie stronie, czyli on-site SEO, to określenie dla wszystkich działań, które wykonujemy na stronie mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Najważniejszym elementem jest w tym przypadku odpowiednia liczba i rozmieszczenie słów kluczowych. Powinniśmy umieszczać je zarówno w treści, jak i nagłówkach czy metatagach. Każda podstrona powinna mieć także uzupełniony meta description - jest to opis stron ukazujący się użytkownikom korzystającym z wyszukiwarek internetowych. Dzięki takiemu opisowi znacząco może wzrosnąć współczynnik CTR, czyli stosunek liczby wejść do osób, które widziały dany link.

Na pozycjonowanie na stronie składa się także optymalizacja kodu HTML - powinien on być jak najlżejszy. Istotna jest także eliminacja występujących błędów i różnego rodzaju usterek. Warto też pamiętać o tym, by treści publikowane na stronie były unikalne, charakteryzowały się wysoką jakością i były czytelne. W artykułach należy stosować nagłówki H2, H1, H3 i H6, pogrubienia, grafiki i tabele.

Elementem pozycjonowania on-site jest także szybkość ładowania strony i responsywność. Witryna powinna posiadać wersję na urządzenia mobilne oraz komputery stacjonarne, aby bez względu na to, w jaki sposób użytkownik przegląda zamieszczane treści, wyświetlały się one w sposób prawidłowy.

Istotnym czynnikiem jest także bezpieczeństwo. Właściciel witryny powinien zadbać, by posiadała ona certyfikat SSL. Dzięki temu wszystkie dane użytkowników będą odpowiednio zabezpieczone i nie będzie ryzyka, że Google nałoży na stronę dotkliwą karę.

Pozycjonowanie na zewnątrz, czyli off-site SEO

Na działania off-site składają się wszystkie czynności wykonywane poza naszą stroną internetową. Absolutnie najważniejszy jest w tym względzie link building, czyli pozyskiwanie linków prowadzących do naszej strony. Ważne, by były to linki wysokiej jakości - pochodzące od witryn cieszących się dobrą opinią w Google.

W ramach strategii off-site SEO należy także dbać o promocję treści naszego portalu w mediach społecznościowych oraz postawić na influencer marketing - dzięki temu znane i lubiane osoby za określoną opłatą zareklamują nasze produkty lub usługi, co z pewnością przyczyni się do wzrostu zysków i zaufania konsumentów.

Więcej rzetelnych informacji na temat dobrych praktyk w zakresie pozycjonowania dostępnych jest na https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych.

Źródło: Materiał Partnera
Czytaj także