Grupa Orlen kupi 266 stacji paliw marki Turmöl w Austrii

Grupa Orlen kupi 266 stacji paliw marki Turmöl w Austrii

Dodano: 
PKN ORLEN
PKN ORLEN Źródło: Materiały prasowe
Orlen zawarł z Doppler Beteiligungs GmbH umowę, na podstawie której nabędzie 100 proc. udziałów Doppler Energie GmbH – operatora austriackiej sieci stacji paliw działających pod marką Turmöl – podał koncern. W efekcie Grupa Orlen przejmie 266 stacji paliw zlokalizowanych w Austrii.

"W wykonaniu umowy Grupa Orlen przejmie 266 stacji paliw zlokalizowanych w Austrii" – podano w komunikacie spółki.

"Dzięki transakcji Orlen rozpocznie swoją działalność na nowym rynku handlu detalicznego, co jest zgodne z planami rozwoju sieci detalicznej zapowiadanymi w strategii spółki do 2030 roku. Warunki umowy (w tym zasady płatności oraz rozliczenia ceny) nie różnią się od warunków stosowanych powszechnie w tego typu umowach" – czytamy dalej.

Zamknięcie transakcji nastąpi po spełnieniu się warunków określonych w umowie, w tym otrzymaniu zgód odpowiednich urzędów antymonopolowych i planowane jest na przełomie 2023 i 2024 roku, podano także.

Grupa Orlen zarządza rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi działalność detaliczną w Europie Środkowej, wydobywczą w Polsce, Norwegii, Kanadzie i Pakistanie, a także zajmuje się produkcją energii, w tym z OZE i dystrybucją gazu ziemnego.

W ramach budowy koncernu multienergetycznego spółka sfinalizowała przejęcia Energi, Grupy Lotos oraz PGNiG. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 277,56 mld zł w 2022 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

PKN Orlen zmienił nazwę

W czerwcu akcjonariusze PKN Orlen zdecydowali podczas walnego zgromadzenia o zmianie nazwy spółki z Polski Koncern Naftowy Orlen S.A. na Orlen S.A.

Za uchwałą opowiedziało się 99,97 proc. głosów obecnych na walnym zgromadzeniu. Jak podkreślił zarząd spółki, zmiana firmy pozwoli na zachowanie spójności z przyjętą strategią Orlen 2030 w zakresie budowy koncernu multienergetycznego oraz budową globalnej marki Orlen na rynkach zagranicznych (proces rebrandingu).

Zarząd koncernu przekonuje, że zrealizowane przez spółkę w 2022 roku działania i dalsze plany rozwoju spółki implikują konieczność zmiany postrzegania marki, do tej pory skoncentrowanej wokół przetwarzania ropy naftowej.

Czytaj też:
Promocja cen paliw na wakacje? Obajtek ogłasza decyzję
Czytaj też:
PKN Orlen: Budowa instalacji Olefin III jest zaawansowana w ok. 33 proc.

Źródło: ISBnews
Czytaj także