1 sierpnia – Dzień Pamięci, wyprostowany środkowy palec, a także napis "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!" – w ten skandaliczny sposób reklamowany był napój energetyczny "Tiger". "Reklamę" przygotowano specjalnie z okazji 1 sierpnia – 73. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Internauci nie kryli wówczas oburzenia.
Maspex szybko za reklamę przeprosił, została ona usunięta. Maspex przeznaczył pół miliona złotych na pomoc dla żyjących Powstańców: przekazał środki pieniężne Fundacji Pomocy na rzecz Żołnierzy Armii Krajowej im. gen. brygady Leopolda Okulickiego ps. „Niedźwiadek", która jako jedyna w Polsce prowadzi przychodnię specjalizującą się w obsłudze weteranów II wojny światowej, osób represjonowanych oraz ich rodzin, a także ufundował pamiątkowe tablice związane z Powstaniem Warszawskim.
W poniedziałek firma zapowiedziała, że będzie kontynuować dotychczasowe działania na rzecz Powstańców, a ponadto zaangażuje się w nowe przedsięwzięcie we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego. "W ramach programu Maspex przeprowadzi w tym roku działania edukacyjne, które będą realizowane we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego – partnerem merytorycznym projektu. W pierwszych dniach sierpnia firma zorganizuje program edukacyjny, który zakłada opublikowanie w najważniejszych polskich mediach reportaży dotyczących Powstania. Najlepsi polscy dziennikarze przygotują serię tekstów, które w emocjonalny sposób będą przypominać bohaterstwo i dramat Powstańców. Dodatkowo wadowicka firma wesprze finansowo produkcję filmu pod roboczym tytułem „Kurier”, którego Muzeum Powstania Warszawskiego jest inicjatorem i pomysłodawcą" – czytamy na stronie firmy.