Kurski żąda audytu w Nielsenie. "Rynek przyznał rację TVP"

Kurski żąda audytu w Nielsenie. "Rynek przyznał rację TVP"

Dodano: 
Jacek Kurski, były prezes TVP
Jacek Kurski, były prezes TVP Źródło:PAP / Stach Leszczyński
Telewizja Polska zaprezentowała dziś wyniki oglądalności mundialu. Te są zaś znacząco różne od tego, co przedstawia Nielsen. Co ważne, tym razem TVP podyktowała własne ceny za czas reklamowy, a rynek to zaakceptował. – Telewizja Polska zarobiła na mundialu ponad 60 mln zł właśnie dlatego, ze nie uwierzyliśmy Nielsenowi. Zaufaliśmy własnemu instynktowi i podyktowaliśmy ceny właściwe według nas, a rynek te reklamy kupił. Świadczy to o jednym: w sporze TVP z Nielsen, rynek przyznał rację TVP – mówił dziś prezes TVP Jacek Kurski.

TVP żąda też zewnętrznego audytora w firmie Nielsen. Dodatkowo stacja już pracuje nad własnym cennikiem, niezależnym od pomiaru Nielsena. Już w tym momencie TVP zarobiła na samych reklamach na mundialu 48 mln 247 tys. złotych. Łączny przychód to już ponad 60 mln zł. – Według firmy Nielsen jest remis między stacjami. Według naszych pomiarów konkurencja w czasie meczów szoruje po dnie. Tak jest rozliczana obecnie w Polsce reklama. To jest oczywisty dowód na to jak telewizja traci na monopolistycznym dyktacie firmy Nielsen. Gdy TVP zaufała swojej intuicji i reklamodawcom, wygraliśmy i po raz pierwszy zarobiliśmy. Gdybyśmy wyceniali nasz czas antenowy i reklamy wg formuły Nielsena, to byśmy na Mundialu przegrali – mówił dziś prezes TVP.

twitter

Kurski podkreślił, że TVP oczekuje, iż bez żadnych warunków firma Nielsen zaakceptuje zewnętrznego, wskazanego przez nią audytora. – Krótko mówiąc, jako odpowiedzialny za interes TVP prezes, nie mogę tolerować dłużej sytuacji, gdzie TVP traci setki milionów złotych przy rozliczaniu reklam wg formuły Nielsena – mówił.

Czytaj też:
"I nastał koniec na samym początku". Memy po meczu Polski, internauci nie zawiedli

Źródło: TVP Info / wpolityce.pl, wirtualnemedia.pl
Czytaj także