KrajAutobus napędzany budżetem

Autobus napędzany budżetem

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Adam Staśkiewicz/East News
Dodano 22
TOMASZ CUKIERNIK | Dofinansowanie lokalnych połączeń autobusowych to archaiczne rozwiązanie z poprzedniej epoki.
Okładka tygodnika Do Rzeczy: 15/2019
Cały artykuł dostępny jest w 15/2019 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
/ dcy

Czytaj także

 22
  • BUSOMAT PL IP
    Tak czy inaczej im więcej autobusów tym lepiej
    Dodaj odpowiedź 1 3
      Odpowiedzi: 0
    • jaro7 IP
      Dofiansowano ,bo PKS-y wykupuje .....Izraelska firma Mobilis,to etap budowy Polin.
      Dodaj odpowiedź 5 2
        Odpowiedzi: 0
      • spokojny obserwator IP
        "Dofinansowanie lokalnych połączeń autobusowych to archaiczne rozwiązanie z poprzedniej epoki." - pragnę przypomnieć, że w "poprzedniej epoce" ludzie bez większych kłopotów przemieszczali się po Polsce zarówno koleją, jak i autobusami! Odrzucanie czegoś dla ludzi dobrego jedynie dlatego, że pochodzi "z innej epoki" jest przepraszam, ale przejawem pospolitej głupoty!
        Dodaj odpowiedź 3 2
          Odpowiedzi: 0
        • ansuz IP
          DLACZEGO ŻYDOWSKA PARTIA DOFINANSOWUJE WYBRANE POŁĄCZENIA LOKALNE?

          "Izraelski kapitał posiada u nas również silnego przedstawiciela branży transportowej – to firma Mobilis Spółka z o.o., należąca do największego przewoźnika autobusowego w Izraelu, firmy Egged Mobilis. Co ten przewoźnik kontroluje w Polsce? Przede wszystkim firma ta obsługuje linie komunikacji miejskiej w Warszawie, Krakowie oraz Bartoszycach. Ponadto, do firmy należy 10 spółek PKS na terenie Mazowsza i Mazur – są to: PKS Ostrołęka, PKS Mrągowo, PKS Bartoszyce, PKS Ostróda, PKS Przasnysz, PKS Mława, PKS Ciechanów, PKS Mińsk Mazowiecki, PKS Płock i PKS Piotrków Trybunalski. Firma Mobilis wykonuje też przewozy okazjonalne i turystyczne."

          ŹRÓDŁO: https://wspieramrozwoj.pl/artykul/118/firmy-izraelskie-w-Polsce
          Dodaj odpowiedź 8 2
            Odpowiedzi: 0
          • Jerzy IP
            1. W Niemczech dofinansowanie przewozów jest podstawą utrzymania firmy przewozowej.
            2. Nie ma przetargów na wybór najtańszego przewoźnika, samorządy dzielą zadania proporcjonalnie (mają swoje klucze - lokalne położenie (ze swojego np. powiatu), następnie położone niedaleko a dalej inne chętne firmy.
            3.Nawet komunikacja zastępcza nie odbywa się po przetargu czy wyborze ofert ale po otrzymaniu odpowiedzi przez np. kolej regionalną od chętnych na dane zadanie przewoźników (...możemy wystawić 10 pojazdów z kierowcami) a następnie proponuje stawki które nigdy nie są poniżej rzeczywistych kosztów przewoźnika.
            4. Gdy brakuje chętnych bo np. chcą więcej to negocjują ewentualne ale nie za wysokie podwyżki.
            5. Gdy przewoźnik ma np. wolnych trzech kierowców potrafią zaproponować również swój autobus a wasz kierowca.za realnie dla firmy 16 euro/godz. Kierowca w firmie otrzymuje swoją stawkę np. 13 / godz.
            6.Bez dopłat co najmniej 90% przewozów by padła.
            7. Jeżdżę w Niemczech w różnych landach u różnych przewoźników i trochę wiem choć na pewno nie wiem wszystkiego o finansowaniu przewozów u naszych sąsiadów.
            Dodaj odpowiedź 6 0
              Odpowiedzi: 0
            • Frabarz IP
              Chlopy moga jeżdzic na krowach dostana 500zl na  koniczyne bedzie
              Dodaj odpowiedź 10 5
                Odpowiedzi: 0
              • Jacoo IP
                rozwiazanie spoznione o co najmniej 20 lat, znajac zycie, lokalni kacykowie zwiazani z PIS zgarna jedynie powazny hajs za doplaty i nie beda i tak jezdzic. Obecnie na wioskach tylko najstarsze dziadki nie maja swoich samochodow, a oni nie potrzebuja codziennie na zakupy i do pracy kursowac

                Ale ile sie kasy z podatkow miastowych spali, to bedzie wioskowych
                Dodaj odpowiedź 9 7
                  Odpowiedzi: 0
                • Adolf Hitler IP
                  Treść została usunięta
                  Dodaj odpowiedź 6 6
                    Odpowiedzi: 1
                  • ciocia Micia IP
                    Finansujmy LOT i PKP . Na prowincji dojadą se do roboty roweramy albo niech siedzo w chałupach.
                    Dodaj odpowiedź 6 12
                      Odpowiedzi: 0
                    • KONFEDERACJA++ IP
                      PIS to w ogóle archaiczna partia z poprzedniej epoki. Socjalisci. ------
                      Dodaj odpowiedź 31 14
                        Odpowiedzi: 0
                      • Wyborca PiS w latach 2007-2018 IP
                        Ja bym nie tyle przywracał PKS co PKP. Nie od dziś wiadomo, że gdzie dochodzi kolej tam dochodzi cywilizacja.
                        Dodaj odpowiedź 26 3
                          Odpowiedzi: 0
                        • anty-antypis IP
                          Świat pędzi do przodu i teraz "poprzednia epoka" to jest czas Balcerowicza i jemu podobnych głupków.
                          Do niej należy zdecydowana większość polskich ekonomistów i dziennikarzy ekonomicznych.
                          Dlatego nie ma żadnej rzeczowej publikacji na temat planu Morawieckiego.
                          Czy tego chcemy, czy nie - budżet państwa pełni w każdej współczesnej gospodarce kluczową rolę.
                          Sterowanie przepływami między przedsięborcami, konsumentami, bankami, bankiem centralnym i budżetem są elementem polityki gospodarczej.
                          Różnica między Balcerowiczem a Morawieckim sprowadza się właśnie do reguł tego sterowania.
                          Balcerowicze zwiększały zyski i kapitały banków (w tym rezerwy banku centralnego) oraz zamożność "zaradnych" (tych od pierwszy milion trzeba ukraść). Z drugiej strony był powszechny wzrost zadłużenia i zubożenie całego społeczeństwa.
                          Morawiecki przekierował znaczną część tego strumienia pieniędzy do konsumentów, dbając o to, by szło to na konsumpcję która poprzez podatki wraca w pewnym stopniu do budżetu. Mieszkanie+ oraz wsparcie rozwoju infrastruktury (w tym odtwarzanie połączeń autobusowych) to silniejsze bodźce - bo częściowo skierowane do przedsiębiorców.
                          Ktoś niezorientowany pisze, że chodzi o dofinanowanie PKS - a to jest nieprawda.
                          Podobnie jak z Mieszkanie+ - to dofinansowanie też ma słabe punkty - a są nimi samorządy. Tam siedzą ludzie myślący innymi kategoriami. Jeśli samorząd ma udziały w lokalnym PKS (a tak często jest) - nie będzie chciał - zgodnie z założeniami - działać z pełną otwartością i transparentnością.
                          Dodaj odpowiedź 8 17
                            Odpowiedzi: 3
                          • Dokładnie IP
                            Głupota!
                            Dodaj odpowiedź 14 7
                              Odpowiedzi: 0
                            • PKS hahaha IP
                              Takie rzeczy to tylko socjalistyczny rząd mógł wymyśleć !! Dziś gdzie są prywatne busy a zakłady pracy dowożą ludzi rząd odbudować chce PKS !
                              Dodaj odpowiedź 21 11
                                Odpowiedzi: 1
                              • Bbbbbb IP
                                Politycy nie mają pomysłu na rozwiązanie problemu wykluczenia transportowego, niestety
                                Przywrócenie PKS to żart, kogoś kto nie ma pojęcia co mówi.Po pierwsze PKS strasznie drogie.Z mojego małego miasteczka gdzie jest kino, teatr, lekarze specjaliści trzeba zapłacić prawie 19 zł za 21 km jazdy.A przecież trzeba jeszcze wrócić. Po drugie to zdezelowane stare gruchoty pamiętające komunę.Dworce się sypią i śmierdzą Jak takiego trupa reaktywować????Morawiecki i pis więc noc nie zrobią. Kolejna pusta obietnica. A problem jest i to ogromny.
                                Dodaj odpowiedź 24 8
                                  Odpowiedzi: 0

                                Czytaj także