HISTORIA WIECZNIE ŻYWA I Pracę nad operą „Paria” podjął Moniuszko jeszcze przed „Hrabiną”, z niewyjaśnionych jednak powodów odłożył partyturę.
Być może nie zamierzał do niej wracać, choć wyjątki z opery pojawiały się czasami na koncertach. W 1865 r. napisał jednak muzykę do dramatu o tym samym tytule (który był podstawą libretta), ciepło przyjętą przez publiczność. To zobligowało go do wznowienia pracy, tym bardziej że uwielbiał dramat Casimira Delavigne’a i w czasach młodości sam przełożył go na język polski.
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.