Analiza dynamiki przyznawania stopni i tytułów na polskich uczelniach wskazuje, że w przestrzeni edukacji mamy do czynienia z coraz bardziej wyraźną nierównością płci. Ale wcale nie na niekorzyść kobiet.
Badacz nierówności dotykających mężczyzn, Michał Gulczyński, opublikował niedawno w piśmie “Nauka” (nr 2/2023) tekst pt. “Dynamika nierówności płci na polskich uczelniach. Analiza stopni i tytułów nadawanych w latach 2004–2021 z podziałem na grupy kierunków i dziedziny nauki”. Skrótem zaś swoich ustaleń pochwalił się w mediach społecznościowych. Treść artykułu Gulczyńskiego jest zdecydowanie warta uwagi.
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.