(Nie)szczere polecajki
  • Zuzanna Dąbrowska-PieczyńskaAutor:Zuzanna Dąbrowska-Pieczyńska

(Nie)szczere polecajki

Dodano: 
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), zdjęcie ilustracyjne
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), zdjęcie ilustracyjne Źródło: PAP / Leszek Szymański
Celebryci notorycznie wprowadzają swoich obserwatorów w błąd, nie informując ich, że polecają dany produkt tylko dlatego, iż dostali za to pieniądze. UOKiK nałożył właśnie kolejne, wielotysięczne kary.

Reklama czy neutralna treść? Powinno być to jasne dla każdego, kto widzi publikację w mediach społecznościowych. Odpowiedzialność za nieprzekraczanie tych granic ponoszą twórcy, a także agencje i reklamodawcy. Na co mamy wpływ my, konsumenci treści? Generalnie – na zasięgi twórców. Obserwujesz, lajkujesz, podajesz dalej. Jak często jednak zastanawiasz się, czy warto wspierać kogoś, kto nie gra uczciwie wobec Ciebie?” – wskazuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ogłaszając nałożenie kar na trzy bardzo znane polskie gwiazdy. – Wydane decyzje dotyczą nieuczciwych praktyk, które Filip Chajzer, Dorota Rabczewska i Małgorzata Rozenek-Majdan stosowali przez wiele lat. Na influencerów nałożyliśmy łącznie prawie pół miliona złotych kar. Uwzględniliśmy długotrwałość i zasięg działań, a także ich wpływ na odbiorców – poinformował prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Dlaczego Urząd wypowiedział „wojnę” osobom publicznym stosującym tego rodzaju praktyki?

Artykuł został opublikowany w najnowszym wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także