EkonomiaPrezesi PKP o przyszłości i perspektywach polskich kolei

Prezesi PKP o przyszłości i perspektywach polskich kolei

Materiał partnera
Pendolino
Pendolino / Źródło: Materiały prasowe
Dodano 2
Na jakie konkretnie inwestycje kolej przeznacza dziś miliardy złotych? Jak się obecnie buduje dworce i jak przebiega modernizacja linii kolejowych? W jaki sposób PKP zamierza walczyć o nowych pasażerów? O tym wszystkim rozmawialiśmy na II Kongresie Rozwoju Kolei w studio "Do Rzeczy" z szefami spółek z Grupy PKP.

Drugi Kongres Rozwoju Kolei odbył się 29 stycznia pod hasłem "Przyszłość i Perspektywy". Bo polska kolej patrzy dziś w przyszłość, dlatego - jak mówił Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity - inwestuje wielomiliardowe kwoty w nowe, komfortowe tabory i lokomotywy. Nowoczesne pociągi, potrzebują jednak zmodernizowanej infrastruktury, aby mogły jechać jeszcze szybciej.

Stąd na kolei od kilku lat trwają remonty linii kolejowych - jak przebiegają, jakie efekty możemy odczuć już dziś, a jakie w najbliższej przyszłości, mówił Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

W trakcie podróży koleją równie ważne są dworce, dlatego PKP, oprócz odnawiania starych, często zabytkowych obiektów, buduje także Innowacyjne Dworce Systemowe. O tym, na czym polega ich innowacyjność, opowiadał Andrzej Olszewski, członek zarządu PKP SA.

Ale PKP to nie tylko przewóz pasażerski, ale także towarowy, czym zajmuje się kierowana przez Czesława Warsewicza spółka PKP CARGO. W rozmowie z naszą dziennikarką opowiedział on o tym jak prowadzone na kolei remonty wpływają na działalność PKP CARGO i jakie inwestycje prowadzone są w ramach samej spółki PKP CARGO.

Gościem studia "Do Rzeczy" na kongresie był także Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, który mówił o tym jak inwestycje prowadzone na kolei wpisują się w rządowy program walki z wykluczeniem komunikacyjnym, a także o tym co zmieni IV Pakiet Kolejowy na polskim rynku transportowym.

W naszym studiu gościł także Bartłomiej Sarna z Biura Prasowego PKP S.A., który opowiada o tym jak się dziś buduje dworce kolejowe.

/ Źródło: DoRzeczy
/ jro

Czytaj także

 2
  • Demaskator IP
    FABLOK to perła przemysłu kolejowego 20 lecia międzywojennego która z powodzeniem błyszcząca za PRL w ciągu dalszym gnojony jest przez lewicowe władzę lokalne.

    W Warszawie Trszakowski ot tak zamawia tramwaje w Koreii a polskie zakłady plajtują.

    Każdy kraj dodajmy szanujący się ma swojego producenta lub nawet kilku taboru kolejowego.

    FABLOK potrzeby jest Polsce!!!!
    Dodaj odpowiedź 7 1
      Odpowiedzi: 1

    Czytaj także