Czy reklama jest drogą do sukcesu?

Czy reklama jest drogą do sukcesu?

Dodano: 
Czy reklama jest drogą do sukcesu?
Czy reklama jest drogą do sukcesu? Źródło:DoRzeczy.pl
W poniedziałek w Zespole Szkół im. Żołnierzy Armii Krajowej w Makowie Mazowieckim (ul. Duńskiego Czerwonego Krzyża 7) odbyło się kolejne wydarzenie w ramach Spotkania z Ekonomią – inicjatywy Centrum im. Władysława Grabskiego.

Tym razem młodzież pod kierunkiem kompetentnego specjalisty mogła samodzielnie zastanowić się nad związkiem reklamy i ekonomicznego sukcesu.

Spotkanie z Ekonomią to projekt Fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego, który sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030. W wydarzeniu zorganizowanym w Makowie Mazowieckim wzięło udział 31 młodych Polaków.

Lekcja Magdaleny Bonisławskiej stała się dla uczestników Spotkania z Ekonomią świetną okazją do zapoznania się z podstawowymi pojęciami dotyczącymi reklamy i mechanizmami rządzącymi tą branżą oraz samodzielnej refleksji na temat reklamy jako źródła sukcesu.

– Część uczestników Spotkania z Ekonomią to uczniowie Technikum Ekonomicznego, a część kształci się w innych kierunkach, byli uczniowie z Technikum Usług Fryzjerskich, Agrobiznesu, Architektury Krajobrazu. Ta druga grupa nie ma styczności z ekonomią. Dlatego dla nich treści były nowe – mówi Magdalena Bonisławska.

– Nasz temat brzmiał: Reklama drogą do sukcesu. Zadaliśmy sobie pytanie czy reklamą możemy osiągnąć sukces i wspólnie szukaliśmy odpowiedzi. Po wyjaśnieniu czym jest reklama, z czego powinien się składać prawidłowy przekaz reklamowy, a także podstawowe elementy reklamy, młodzież podzielona na grupy miała za zadanie wykonać zabawkę dla dziecka w oparciu o dostępnie materiały. Każdy element użyty przy produkcji miał określoną wartość, a celem było opracowanie jak najtańszej zabawki, np. użycie kartki papieru kosztowało 2 zł, a użycie nożyczek złotówkę. Następnie młodzież miała wymyślić slogan reklamowy dla zabawki. Podsumowując zajęcia okazało się, że najtańsza zabawka, która kosztowała 7 zł, miała najlepszy przekaz reklamowy i wygrała. Czyli okazało się, że reklamą możemy osiągnąć sukces, że dobre sprzedanie produktu, dotarcie do odpowiedniej grupy klientów, pozwala osiągnąć sukces – zauważa prelegent.

– Taka lekcja to było coś nowego, coś wartościowego. Nauka poprzez zabawę. Nie tylko sucha teoria, nie tylko wykład. Uczniowie sami odpowiedzieli na pytanie czy reklamą można osiągnąć sukces – dodaje gość wydarzenia organizowanego przez Fundację Centrum im. Władysława Grabskiego.

Źródło: DoRzeczy.pl
Czytaj także