Rośnie poparcie dla firm rodzinnych. Raport

Rośnie poparcie dla firm rodzinnych. Raport

Dodano:   /  Zmieniono: 
Raport Fundacji Firmy Rodzinne
Raport Fundacji Firmy Rodzinne Źródło: polacyofirmachrodzinnych.pl
Już po raz trzeci ukazał się raport Fundacji Firmy Rodzinne, którego wyniki wskazują, że cały czas w społeczeństwie umacniają się postawy sprzyjające rodzinnej przedsiębiorczości i wrasta poparcie dla niej.

Jak wskazuje raport za 2016 roku, dynamicznie rośnie liczba Polaków gotowych zapłacić więcej za produkty z firm rodzinnych niż za ich odpowiedniki wytworzone w  firmach o  nie-rodzinnym charakterze.

W  badaniach przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne w sierpniu 2016 roku taką deklarację złożyło 43 proc. badanych. To o ponad 7 pkt. proc. więcej niż w zeszłym roku i 30 pkt. proc. więcej niż dwa lata temu. 

Jednak nie wszyscy z  nich mogą dokonywać świadomie takich zakupów, gdyż grupa osób, które widziały kiedykolwiek oznaczenia wskazujące na rodzinny charakter firmy, jest wyraźnie mniejsza od grona chętnych do wyższej zapłaty – to 33,8 proc. respondentów.
Pozytywny jest fakt, że ta luka szybko się zamyka (w 2015 roku oznaczenia widziało 21 proc. Polaków, a w 2014 – zaledwie 9 proc.).

Z zadowoleniem należy odnotować coraz bliższe rzeczywistości skojarzenia związane z  rodzinnymi przedsiębiorstwami. W  przymiotnikach, którymi badani opisują takie firmy, prawie dwukrotnie zmniejszyła się liczba osób, które mówią, że to małe firmy. Podobnie należy odnieść się do „awansu” uczciwości w rankingu cech właścicieli firm rodzinnych. Już 42,6 proc. badanych wskazuje, że uczciwość to trzecia najważniejsza cecha tej grupy przedsiębiorców.

Źródło: DoRzeczy.pl
Czytaj także