KrajLotnisko z historią

Lotnisko z historią

Jeszcze w latach 60. i 70. równolegle z rozbudową portu na Okęciu tworzono koncepcję Centralnego Portu Lotniczego
Jeszcze w latach 60. i 70. równolegle z rozbudową portu na Okęciu tworzono koncepcję Centralnego Portu Lotniczego / Źródło: Piotr Rybarczyk/Forum
Dodano 4
Koncepcja Centralnego Portu Komunikacyjnego ma 50 lat. Analizy zamawiały rządy SLD i PO. A kolejni ministrowie jako jedno z miejsc wskazywali Baranów pod Warszawą

Chociaż budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego może rodzić pytania o sensowność, źródła finansowania i skalę inwestycji, to nie jest on – jak często stara się to dzisiaj przedstawiać – owocem gigantomanii jednego rządu. Prace koncepcyjne nad centralnym lotniskiem rozpoczęto już w latach 70. ubiegłego wieku, a poszczególne gabinety, od 2003 r., regularnie pochylały się nad tematem, publikując przekrojowe raporty, organizując grupy robocze ekspertów oraz wydając jednoznaczne rekomendacje. Bez względu na to, czy u sterów była lewica, czy centroliberałowie, brzmiały one następująco: wobec stopniowej niewydolności Lotniska Chopina hub lotniczy umiejscowiony między Warszawą a Łodzią stanowi jedyną możliwość kontynuowania rozwoju tej gałęzi rynku w Polsce.

Okładka tygodnika Do Rzeczy: 15/2019
Całość dostępna jest w 15/2019 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
/ api

Czytaj także

 4
  • ggggg IP
    Różnica jest taka, że PiS nawet nie zlecił powtórnego przeliczenia kosztów, tylko na hurra ogłosił, że koniecznie trzeba teraz budować. Że to sprawa życia i śmierci dla Polski, że tylko zdrajcą może mieć wątpliwości. Itd.

    I... jak na razie nic się nie dzieje. Słyszał ktoś o jakiś studiach / badaniach / szacunkach nowszych niż z 2010 roku? No właśnie.
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0
    • Ciekawy IP
      Makowiecki włażenie pisim w d ma jakieś granice tobie widocznie to mako
      Dodaj odpowiedź 0 1
        Odpowiedzi: 0
      • Średniak IP
        I jeszcze jedno: jeśli omawia się tak kontrowersyjny temat to powinien być głos za i głos przeciw. A najlepiej kilka głosów za i kilka przeciw, zarówno politycznych jak i eksperckich.

        A nie udawany obiektywizm ze sformułowaniami "stanowi jedyną możliwość". Ja tego numeru Do Rzeczy na pewno nie kupię!

        Tu macie link do eksperckiej krytyki:

        1) pan Marek Serafin: http://www.prtl.pl/komentarz_tygodnia/39166

        2) pan Marek Serafin: http://www.prtl.pl/komentarz_tygodnia,38790,1

        3) pan Jacek P. Krawczyk: https://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/1093524,jacek-p-krawczyk-o-cpk-zaplaca-podatnicy.html
        Dodaj odpowiedź 2 1
          Odpowiedzi: 0
        • Średniak IP
          Wazeliniarski artykuł poniżej dna i 5 metrów mułu!!! Sformułowanie, że CPK stanowi "jedyną możliwość kontynuowania rozwoju tej gałęzi rynku w Polsce" to odrażająca manipulacja!!! A miałem Pana Redaktora za dziennikarza!!!

          "Artykuł" całkowicie pomija możliwość rozbudowy Okęcia (która i tak jest w toku) do 25 - 30 mln i Modlina do 10 - 15 mln, razem 40 - 50 mln dla samej Warszawy!

          Plus rozwój lotnisk regionalnych, cały system z łatwością obsłuży nawet 100, czy 150 mln pasażerów.
          Dodaj odpowiedź 2 2
            Odpowiedzi: 0

          Czytaj także