Mniej sklepów w galeriach handlowych. Mogą zniknąć popularne marki

Mniej sklepów w galeriach handlowych. Mogą zniknąć popularne marki

Dodano: 
Sklep Reserved
Sklep Reserved Źródło: PAP / Grzegorz Michałowski
Zarząd polskiego przedsiębiorstwa odzieżowego LPP podjął decyzję o odstąpieniu od części umów z właścicielami galerii handlowych. W tle spowolnienie wywołane epidemią koronawirusa.

Spółka zarządza pięcioma popularnymi markami odzieżowymi: Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. Zarząd LPP poinformował, że w środę rozpoczął się "proces formalnego przekazywania poszczególnym wynajmującym stosownych oświadczeń".

"Wobec zaistniałych okoliczności spowodowanych pandemią COVID-19 wykonywanie umów, o których mowa na dotychczasowych warunkach jest trwale niemożliwe, co uzasadnia skorzystanie przez LPP z przysługujących LPP uprawnień" – czytamy w komunikacie. LPP wskazuje: "Spółka odstąpi od umów na używanie powierzchni handlowych stanowiących około 29,5 procent ogólnej liczby metrów kwadratowych powierzchni handlowej wykorzystywanej przez Grupę Kapitałową LPP SA".

LPP jest gotowa na rozmowy z galeriami na temat nowych umów. "Celem Zarządu jest adaptacja warunków sprzedaży z wykorzystaniem powierzchni handlowej w galeriach handlowych do bezprecedensowej zmiany stosunków gospodarczych i społecznych wywołanych COVID-19 oraz wprowadzonymi zakazami i ograniczeniami prowadzenia handlu przez rząd RP" – czytamy w komunikacie.

W tym tygodniu premier Mateusz Morawiecki ogłosił przejście do drugiego etapu otwierania gospodarki. Od 4 maja zaczną działać sklepy w galeriach handlowych, przy czym mają w nich obowiązywać podobne obostrzenia, jak w mniejszych sklepach – jeden klient na 15 metrów kwadratowych.

Czytaj też:
"Niech sobie wbije do głowy...". Ziobro w mocnych słowach odpowiada unijnemu komisarzowi
Czytaj też:
Koronawirus może ukrywać się w płucach pacjentów, których już uznano za zdrowych

Źródło: TVN24 / LPP
Czytaj także