Tomasz Z. Zapert: Dlaczego Julia Keilowa, której biografię zrekonstruowała pani w książce pt. „Metaloplastyczka na nowe czasy”, zniknęła w pomroce dziejów?
Małgorzata Czyńska: Podzieliła los wielu artystek i projektantek, które zniknęły na długo. Herstoria to stosunkowo młody nurt w historii sztuki oraz biografistyce. W przypadku Keilowej po drugiej wojnie światowej okolicznością niesprzyjającą było jej żydowskie pochodzenie, a zwłaszcza to, że jej dzieła zdobiły salony Drugiej Rzeczypospolitej. Dopiero na początku XXI stulecia – na fali mody na polskie art déco – zaczęliśmy powoli odkrywać prace plastyczki.
Z jakiego środowiska pochodziła? Co wiemy o jej młodości?
Zostań współwłaścicielem Do Rzeczy S.A.
Wolność słowa ma wartość – także giełdową!
Czas na inwestycję mija 31 maja – kup akcje już dziś.
Szczegóły:
platforma.dminc.pl
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.