Ponad połowa studentów chce więcej zajęć realizowanych zdalnie. Nowe dane

Ponad połowa studentów chce więcej zajęć realizowanych zdalnie. Nowe dane

Dodano: 
Studenci w auli, zdjęcie ilustracyjne
Studenci w auli, zdjęcie ilustracyjne Źródło: PAP / Wojtek Jargiło
Wraz z początkiem października przywitano nowy rok akademicki. Z tej okazji sprawdzono w badaniu, co polscy studenci sądzą o nauce zdalnej.

Jak się okazało, 50 proc. ankietowanych odpowiedziało, że część wykładów i ćwiczeń w poprzednim roku akademickim cały czas odbywała się w takim formacie. Natomiast 55 proc. badanych powiedziało, że większa liczba zajęć powinna być realizowana online, a 76 proc. osób wolałoby częściej korzystać z modelu hybrydowego. Jednocześnie aż 71 proc. studentów chce mieć możliwość zdawania egzaminów i testów zdalnie.

Badanie przeprowadziła polska platforma do webinarów i wideokonferencji ClickMeeting. Zaś wyniki w poniedziałek, 3 października opublikowała PAP MediaRoom.

Studenci o nauce zdalnej. Dane

Połowa studentów, którzy wzięli udział w badaniu ClickMeeting powiedziała, że na ich uczelniach w zeszłym semestrze cały czas część wykładów i ćwiczeń pozostała w formule zdalnej. Natomiast 24 proc. ankietowanych zadeklarowało, że zajęcia nadal w całości były prowadzone online, a 26 proc., że nie.

Co ciekawe, aż 55 proc. studentów uważa, że większa liczba zajęć w toku studiów powinna odbywać się online, a dla 41 proc. studentów obecny system jest zadowalający. Natomiast 5 proc. badanych nie ma zdania w tej sprawie. Równocześnie 71 proc. ankietowanych deklaruje, że chciałaby mieć możliwość zdawania egzaminów i testów zdalnie. W tym przypadku negatywnie odpowiedziało tylko 13 proc. osób, z kolei 15 proc. oznajmiło, iż jest to im obojętne, a 2 proc. nie ma zdania.

Ponadto, 76 proc. studentów uważa, że uczelnie powinny w większym stopniu korzystać z hybrydowych modeli nauczania. Tylko 15 proc. jest przeciwnych zwiększania zakresu tej formuły, a 10 proc. nie ma zdania na ten temat.

Za co studenci cenią naukę zdalną?

To, co według studentów jest pozytywne w nauce zdalnej, to przede wszystkim lepsze zarządzanie czasem (68 proc. wskazań w badaniu), więcej czasu dla siebie (66 proc.) oraz łatwiejsza dystrybucja materiałów (55 proc.).

Kolejne pozytywne aspekty, które zaznaczali ankietowani, to: otrzymywanie nagrań wykładów (54 proc. odpowiedzi sondażowych), wykorzystywanie multimedialnych materiałów (43 proc.) i większe skupienie na wykładach (20 proc.).

Wszyscy ankietowani, którzy brali udział w badaniu, są aktualnie w trakcie studiów.

Czytaj też:
Nauka zdalna powróci? Tym razem nie przez koronawirusa

Źródło: PAP MediaRoom
Czytaj także