Polska Fundacja Narodowa, która w ramach budowania wizerunku Polski za granicą, z okazji Świąt Bożego Narodzenia, stworzyła spot „Happy Holidays”. Występują w nim polscy duchowni różnych wyznań. Wszyscy życzą "Happy Holidays" zamiast "Merry Christmas". Dziennikarze, politycy i internauci byli oburzeni poprawnością polityczną fundacji.
twittertwittertwitter
– Chcieliśmy w ten sposób wspólnie pokazać odradzającą się Polskę, spadkobiercę wieloreligijnej Rzeczypospolitej, w której zintegrowani w polskości ludzie wierzący doceniają wartość wolności i, co za tym idzie, prawo do samookreślenia. W naszej reklamie taka właśnie Polska życzy Ameryce, w całej tego transatlantyckiego kraju religijnej różnorodności, Wesołych Świąt, pokazując rzeczywistość, której gazety i raporty telewizyjne o Polsce zaprzeczają lub której nie znają – napisała w komunikacie Polska Fundacja Narodowa, która odpowiadała na krytykę dziennikarzy i internautów.