KNF ostrzega Polaków. Oszuści wykorzystują ten numer telefonu

KNF ostrzega Polaków. Oszuści wykorzystują ten numer telefonu

Dodano: 
Cyberbezpieczeństwo
Cyberbezpieczeństwo 
Komisja Nadzoru Finansowego ostrzega Polaków przed podszywającymi się pod nią oszustami, którzy mogą próbować wyłudzić prywatne dane.

KNF wydała ostrzeżenie o oszustach, którzy posługując się metodą spoofingu próbują wyłudzić prywatne dane Polaków. Co gorsza, złodzieje wykorzystują prawdziwy numer telefonu instytucji.

"Ostrzegamy przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wykorzystują do tego prawdziwy numer telefonu naszego urzędu" – czytamy w komunikacie.

Eksperci instytucji przypominają, że spoofing to rodzaj ataku, w którym cybeprzestępcy używają narzędzi, które pozwalają im podszywać się pod dowolnie wybrany numer telefonu. Najczęściej podszywają się pod numer telefonu banku bądź instytucji publicznej. Co ważne, przestępcy mogą podszyć się pod dowolny numer telefoniczny.

KNF zaleca, aby po odebraniu podejrzanego numeru zachować czujność, nie podawać żadnych danych osobowych. Można także próbować zweryfikować dane osoby dzwoniącej na stronie KNF (lub stronie innego podmiotu, za pracownika którego podaje się dzwoniąca do nas osoba). Jeśli zorientujemy się, że osoba po drugiej stronie słuchawki jest oszustem powinniśmy natychmiast zawiadomić policję.

KNF ostrzega przed oszustami

KNF przypomina także, że prowadzi obecnie kampanie edukacyjne na temat oszustw w sieci pod nazwą "Uwaga! Cyberoszust" oraz "Cyberoszustwa inwestycyjne".

Za pośrednictwem kampanii "Uwaga! Cyberoszust" eksperci instytucji wskazują, jakie mechanizmy wykorzystują oszuści w procederze wyłudzania pieniędzy m.in. przy transakcjach pośrednictwa wymiany kryptowalut czy przy fałszywych działaniach podejmowanych rzekomo przez KNF lub UKNF.

Oszuści powołując się na sfałszowane dokumenty lub na działanie na zlecenie Urzędu KNF próbują się uwiarygodnić, dlatego głównym celem kampanii jest uświadomienie klientom sektora finansowego zagrożeń i ryzyka.

Z kolei druga kampania ma na celu nauczyć potencjalnych inwestorów, jak rozpoznać fałszywą reklamę produktów inwestycyjnych.

Czytaj też:
Strefy Czystego Transportu będą obowiązkowe? Rząd wkrótce zajmie się projektem
Czytaj też:
"Jak można tak kłamać?! Obrzydliwe!". Wściekłość po wpisie Laska

Źródło: KNF
Czytaj także