Wyciekły dane klientów znanego operatora telekomunikacyjnego

Wyciekły dane klientów znanego operatora telekomunikacyjnego

Dodano: 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Źródło: Pixabay
Wirtualny operator telekomunikacyjny Virgin Mobile Polska poinformował swoich klientów, że wskutek ataku hakerskiego doszło do przejęcia danych osobowych 12,5 proc. użytkowników ofert prepaidowych.

Firma poinformowała klientów, że "doszło do nieuprawnionego dostępu do systemów spółki i ujawnienia danych części klientów, w tym Pana/Pani imienia i nazwiska, numeru PESEL lub numer dokumentu tożsamości”.

twitter

"Dotyczy to 12,5% rejestracji abonentów prepaid dokonanych przez Spółkę. Atak hakerski nie dotyczy abonentów Virgin Mobile Polska korzystających z oferty abonamentowej, którzy nie dokonywali rejestracji prepaid" – poinformowano na Facebooku. Według firmy dane przechwycono wskutek zaplanowanego ataku hakerskiego w dniach 18-22 grudnia z użyciem złośliwego oprogramowania na jedną z aplikacji informatycznych.

Na Facebooku firma opisała, że „niezwłocznie po wykryciu ataku podjęła działania mające na celu zabezpieczenie danych abonentów przed dalszymi atakami, złożyła stosowne zawiadomienie do organu nadzoru zgodnie z RODO, złoży również zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do organów ścigania", a ponadto „wzmocniła procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów, które zostały nielegalnie pozyskane (wprowadzenie dodatkowych/ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości), do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tymi abonentami".

facebook

Źródło: Facebook
Czytaj także