Jak dodaje publicysta, spektakl pokazał coś więcej niż „kołtuńską histerię”, która od początku miała towarzyszyć premierom dramatów Wyspiańskiego. Jego zdaniem, prawica „wmawia” spektaklowi wezwanie do przemocy. Chodzi o tę część spektaklu, w której aktorka opowiada o zbiórce pieniędzy na zabójstwo Jarosława Kaczyńskiego, której jak dodaje nie może przeprowadzić, ponieważ jest to niezgodne z prawem. Żakowski przywołuje również erotyczne sceny z udziałem wizerunku św. Jana Pawła II. Jego zdaniem krytycy „Klątwy” widzą jedynie scenę, w której dochodzi do seksualizacji postaci papieża, a w jego opinii, twórcom spektaklu w rzeczywistości chodzi o krytykę „zaczadzenia paraerotycznym kultem uprawianym jeszcze za życia papieża”.
Publicysta pisze na łamach GW, że krytycy przedstawienia są wściekli dlatego, że „Klątwa” przedstawia ich kabotyństwo, hipokryzję, pazerność i świętoszkowatość. Zdaniem Żakowskiego, krytycy „Klątwy” deprawują i degenerują kulturę, a pobudkami do tego ma być pycha oraz władza.
Co można zobaczyć na deskach Teatru Powszechnego?
W sztuce znajdują się m.in. sceny seksu oralnego z figurą św. Jana Pawła II, która odbywa się przy akompaniamencie nagrania papieskiego kazania, sceny w których aktorzy niszczą krzyże uderzając nimi w podłogę oraz kończącą spektakl deklamacja aktorki, która tłumaczy, że chciałaby przeprowadzić zbiórkę na zabójstwo prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego, ale nie może ponieważ tego typu apele są niezgodne z prawem.
Młoda aktorka – Julia Wyszyńska, cytuje na scenie artykuł 255. kodeksu karnego, który mówi o odpowiedzialności karnej za publiczne nawoływanie do popełnienia zbrodni i za publiczne pochwalanie popełnienie przestępstwa. – No i przez to nie mogę przeprowadzić mojego eksperymentu, a moja scena marzeń została z tego spektaklu brutalnie wykreślona – kończy swoją przemowę aktorka.
W spektaklu znajdują się też żarty z katastrofy smoleńskiej oraz prześmiewcze odniesienia do zabiegu aborcji.
Czytaj też:
Biskupi apelują o modlitwy wynagradzające za bluźnierstwo. Chodzi o spektakl „Klątwa”