EkonomiaBitwa o e-handel

Bitwa o e-handel

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Adobe Stock
Dodano 2
JAKUB WOZINSKI | Portal Allegro jest swojego rodzaju fenomenem, gdyż działając jedynie na polskim rynku, w światowych rankingach liderów e-handlu mierzy się z globalnymi markami. Polacy są wierni popularnej marce, choć ich związek z nią bywa niekiedy burzliwy.

W zestawieniu najbardziej popularnych platform służących sprzedaży w Internecie Allegro zajmuje niezwykle wysokie pozycje. Z ponad 200 mln wizyt miesięcznie w skali całego świata jest na 15. miejscu, w Europie zaś wyprzedzają ją tylko trzy inne podmioty. Największymi konkurentami poznańskiej firmy pod względem popularności są globalni potentaci, tacy jak Amazon, e-Bay czy AliExpress. Zdaniem eksperta od rynku e-commerce, Łukasza Kiczmy, popularny serwis mimo wszystko nie wykorzystał w pełni swojego potencjału: „W przypadku Allegro możemy mówić o zmarnowanym sukcesie w kategoriach zachodzących procesów globalizacyjnych. Mam na myśli przede wszystkim to, że nie udało się zbudować krajowej korporacji o znaczeniu międzynarodowym. Allegro może się jeszcze kiedyś stać korporacją o zasięgu globalnym, choć na ten moment na pewno jeszcze nią nie jest. To, co się dzieje z tą spółką, pokazuje, że ma ona pewien problem mentalny”.

Okładka tygodnika Do Rzeczy: 27/2020
Cały artykuł dostępny jest w 27/2020 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 2
  • mirek IP
    Niestety, już nie sprzedaję, prowizje dochodzą do 10%, to już inny "sklep".
    Dodaj odpowiedź 4 0
      Odpowiedzi: 0
    • ...polską było IP
      Poznańska firma tylko z lokalizacji chyba bo właścicielem jest ktoś z RPA(?) już od dawna.
      Dodaj odpowiedź 12 0
        Odpowiedzi: 0

      Czytaj także