Bitwa o e-handel

Bitwa o e-handel

Dodano: 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Źródło: Adobe Stock
JAKUB WOZINSKI | Portal Allegro jest swojego rodzaju fenomenem, gdyż działając jedynie na polskim rynku, w światowych rankingach liderów e-handlu mierzy się z globalnymi markami. Polacy są wierni popularnej marce, choć ich związek z nią bywa niekiedy burzliwy.

W zestawieniu najbardziej popularnych platform służących sprzedaży w Internecie Allegro zajmuje niezwykle wysokie pozycje. Z ponad 200 mln wizyt miesięcznie w skali całego świata jest na 15. miejscu, w Europie zaś wyprzedzają ją tylko trzy inne podmioty. Największymi konkurentami poznańskiej firmy pod względem popularności są globalni potentaci, tacy jak Amazon, e-Bay czy AliExpress. Zdaniem eksperta od rynku e-commerce, Łukasza Kiczmy, popularny serwis mimo wszystko nie wykorzystał w pełni swojego potencjału: „W przypadku Allegro możemy mówić o zmarnowanym sukcesie w kategoriach zachodzących procesów globalizacyjnych. Mam na myśli przede wszystkim to, że nie udało się zbudować krajowej korporacji o znaczeniu międzynarodowym. Allegro może się jeszcze kiedyś stać korporacją o zasięgu globalnym, choć na ten moment na pewno jeszcze nią nie jest. To, co się dzieje z tą spółką, pokazuje, że ma ona pewien problem mentalny”.

Cały artykuł dostępny jest w 27/2020 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także