Raport: Wzrost obrotów i odwiedzin centrów handlowych w Polsce

Raport: Wzrost obrotów i odwiedzin centrów handlowych w Polsce

Dodano: 
Centrum handlowe, zdjęcie ilustracyjne
Centrum handlowe, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Pixabay / Domena publiczna
Liczba odwiedzin centrów handlowych w Polsce wzrosła w ciągu ostatnich kilku miesięcy – wynika z raportu PRCH.

Odwiedziny polskich centrów handlowych mierzone liczbą klientów na 1 metr kwadratowy powierzchni najmu wzrosły w maju tego roku o 7,8 proc. w porównaniu do maja 2019 roku – wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), na którą w poniedziałek powołał się ISBnews.

Według danych z kwietnia, obroty były o 13,4 proc. wyższe w stosunku do analogicznego miesiąca 2019 roku.

Komentarz eksperta

– Najnowsze dane o obrotach i odwiedzinach centrów handlowych w Polsce pokazują wyraźne przyspieszenie trendów, które zarysowały się przed miesiącem. Ze wskaźnika Turnover Index wynika, że Polacy w kwietniu bardzo chętnie robili zakupy stacjonarne, zwłaszcza w największych i dużych centrach handlowych, gdzie obroty rosły najszybciej. (...) W maju najszybciej rosła liczba odwiedzin w dużych aglomeracjach, np. Trójmieście, Katowicach i Warszawie. Wzrost obrotów na poziomie 13,4 proc. i odwiedzalności o 7,8 proc. w porównaniu do 2019 roku pokazuje, że umacnia się trend powrotu klientów do centrów handlowych – skomentował ekspert Krzysztof Poznański.

Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów. Największe centra handlowe (powyżej 60 tys. metrów kwadratowych powierzchni) miały obroty o 19,1 proc. wyższe niż w kwietniu 2019 roku. Duże galerie (40-60 tys. metrów kwadratowych powierzchni) notowały wzrosty o 11,7 proc., najmniejsze (5-20 tys. metrów kwadratowych powierzchni) o 9 proc., a średnie obiekty (20-40 tys. metrów kwadratowych powierzchni) o 7,1 proc. – Równolegle ze zwiększonymi obrotami rośnie liczba odwiedzin. W majowych wynikach odwiedzalności centrów handlowych widać obecność grupy dodatkowych konsumentów, pochodzących z Ukrainy. Ich wpływ jest widoczny zwłaszcza w tych miejscach, gdzie koncentrują się uchodźcy. Dodatkowo Polacy goszczący czy wspierający Ukraińców również robią częstsze zakupy – ocenił Poznański.

Czytaj też:
Część Polaków ogranicza wydatki. W jakich obszarach?

Źródło: ISBnews
Czytaj także