Onet przeprasza dr. Szymanowskiego za tekst Schwertnera

Onet przeprasza dr. Szymanowskiego za tekst Schwertnera

Dodano: 6
Bartosz Węglarczyk
Bartosz Węglarczyk / Źródło: PAP / Leszek Szymański
Ringier Axel Spirnger, wydawca Onetu, opublikował przeprosiny dla dr. Macieja Szymanowskiego.

Chodzi o tekst Janusza Schwertnera pt. "Instytut Współpracy PiS-u i Fideszu. Jak rząd za miliony krzewi miłość do Orbana".

W artykule opublikowanym przez Onet czytamy: "Instytut Współpracy Polsko-Węgierskiej, który miał zajmować się krzewieniem wspólnego dziedzictwa, stał się propagandową machiną PiS. Jego prace rocznie kosztują podatników 6 mln zł. Na razie pieniądze poszły m.in. na tłumaczenie tekstów dziennikarki występującej w kremlowskiej stacji TV RT".

Autor tekst opisał udział w przedsięwzięciu dr. hab. Macieja Szymanowskiego, dyrektora Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka: "Pracę w resorcie stracił w kwietniu 2013 r., po głośnej publikacji „Super Expressu”. Dziennik ujawnił wówczas, w jaki sposób MSZ przyznało grant w wysokości 1,4 mln zł nowo utworzonej Fundacji Rozwoju Myśli Obywatelskiej. Okazało się, że organizację reprezentowała żona Szymanowskiego, a on sam – jako asystent ówczesnego wiceszefa MSZ Janusza Ciska – zatwierdził przetarg. Pieniądze z przetargu miały być przeznaczone na realizację projektu ".

Szymanowski pozyw Onet

Maciej Szymanowski poszedł do sądu. Pozwał portal Onet za publikowanie odnoszących się do niego "nieprawdziwych twierdzeń o domniemanym udziale w dysponowaniu środkami publicznymi w okresie zatrudnienia w MSZ".

Teraz wydawca serwisu opublikował przeprosiny: "Wydawca Portalu Internetowego Onet oświadcza, że nie polegały na prawdzie zawarte w artykule z dnia 18 marca 2019 r. autorstwa Janusza Schwertnera, pt. »Instytut Współpracy PiS-u i Fideszu. Jak rząd za miliony krzewi miłość do Orbána«, sugestie, aby Pan Maciej Szymanowski, jako pracownik MSZ, zatwierdził przetarg i doprowadził w 2013 r. do przyznania FRMO dotacji publicznej. Za takie naruszenie jego dobrego imienia wydawca Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie niniejszym przeprasza".

Czytaj też:
Tusk mobilizuje partię. "Jeśli uwierzycie w wygraną..."

Źródło: kurier.plus
 6
Czytaj także