W połowie maja, w Warszawie pojawiły się plakaty promujące akcję "Jeśli to słyszysz, jeśli to mówisz". Akcja Stowarzyszenia Lambda ma zwrócić uwagę, na przejawy przemocy psychicznej stosowanej wobec osób homoseksualnych, biseksualnych i transpłciowych.
Hasła z kampanii nawiązują do uwag jakie młodzi ludzie mogą usłyszeć w domu, od bliskich, kiedy przyznają się im do swojej orientacji seksualnej. Jak podaje stowarzyszenie na swojej stronie, jest to "pierwsza kampania społeczna w Polsce, która dotyczy zjawiska przemocy domowej wobec lesbijek, gejów, osób biseksualnych i transpłciowych (LGBT)".
Kampania opiera się na misji Stowarzyszenia, która zakłada "tworzenie przestrzeni do budowania pozytywnej tożsamości społeczności LGBTQ oraz niesienie niezależnej, profesjonalnej i eksperckiej pomocy w sytuacjach trudnych i kryzysowych".
Akcja została współfinansowana przez miasto stołeczne Warszawa.