Rowerowy boom trwa zarówno w całej Europie, jak i w Polsce od kilku lat. Coraz więcej osób porusza się rowerami po drogach, a rząd i samorządy tworzą coraz więcej infrastruktury przeznaczonej do takiego ruchu. Unia chętnie wspierała milionami dopłat takie przebudowy w miastach i dopłaca dalej w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Ludzie są z tego zadowoleni. Na przykład w Opolu – jak podawał ratusz – w plebiscycie na najlepsze inicjatywy finansowane z KPO mieszkańcy wskazali, że priorytetem inwestycji dla rozwoju miasta powinna być rozbudowa infrastruktury rowerowej. Dziś w tym mieście jest ok. 120 km dróg rowerowych, a wkrótce jeszcze ich przybędzie.
Od niedawna na drogach rowerowych zwykli rowerzyści bardzo często spotykają też tych, którzy poruszają się ze wspomaganiem. Przybyło użytkowników rowerów elektrycznych. Tylko w 2022 r. sprzedano w Polsce ok. 70 tys. rowerów elektrycznych. Wówczas udział tych rowerów wśród wszystkich wynosił 6 proc. Polskie Stowarzyszenie Rowerowe szacuje, że do 2026 r. udział rowerów elektrycznych wśród wszystkich rowerów sięgnie już 28 proc. Nasz rynek dla producentów e-bike’ów warty jest już 1,5 mld zł i sprzedaż rośnie w zawrotnym tempie.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Do Rzeczy.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.